"Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor urmareste sa transforme piata imobiliara romaneasca intr-o piata care sa puna accent pe calitate", a afirmat secretarul de stat Dan Vlaicu, presedinte al ANPC.
Dezvoltarea pietei imobiliare si creditele ipotecare, uneori singura sansa pentru achizitionarea unei locuinte, sunt doua teme de real interes pentru Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, cu atat mai mult cu cat aceasta poate interveni pentru a regla raportul de forte intre consumator si furnizorul de servicii imobiliare sau bancare.
ANPC considera ca evolutia spre un mediu responsabil si profesional, care sa duca la prestarea de servicii care sa ofere siguranta consumatorilor, nu se poate realiza decat in temeiul unui cadru legislativ complet.
In consecinta, referitor la activitatea prestatorilor de servicii, ANPC a elaborat un proiect de hotarare de guvern pentru informarea corecta, completa si precisa a consumatorilor in cadrul contractelor preformulate.
Prin acest act normativ, care se afla pe site-ul institutiei in scopul informarii si consultarii publice, se intentioneaza determinarea prestatorilor de servicii pentru ca acestia sa includa in contracte toate informatiile importante pentru consumatori, astfel incat acestia sa aiba posibilitatea de a face o alegere rationala, in conformitate cu interesele lor.
"Rolul nostru in ecuatia imobiliara este acela de a asigura un climat civilizat, onest si european, un climat in care consumatorul cumpara ce doreste, acolo si atunci cand isi doreste,
stie exact ce va primi si ce va plati atunci cand initiaza o tranzactie, are parte de contracte oneste si echitabile si, mai ales, nu este indus in eroare prin practici comerciale incorecte", a mai spus presedintele ANPC.