Compania cere plata facturilor pentru lunile In care abonatul este deconectat
Compania de televiziune prin cablu RCS/RDS are o practica cel putin bizara de sanctionare a rau-platnicilor, prin aplicarea unei triple sanctiuni: deconectarea abonatului, achitarea facturilor din lunile in care acesta a fost deconectat si plata unei taxe de reconectare.
Acest lucru i s-a intamplat
Mihaelei Popa din Bucuresti, domiciliata in sectorul 3.
"Mi-a fost deconectat cablul TV spre sfarsitul lunii aprilie a.c. Pe 27 septembrie m-am prezentat la ghiseul lor de langa Mall Vitan, unde am solicitat sa-mi fie reluata furnizarea serviciului. Casiera Fulger Cristina m-a informat ca, pentru a putea fi reconectata, trebuie sa platesc atat taxa de reconectare, cat si facturile emise pe lunile aprilie, mai, iunie, iulie, august si septembrie, deci tocmai pentru lunile in care nu am avut cablu TV, pe motiv de deconectare. Expunandu-i acest argument, casiera a insistat sa platesc, motivand ca nu are ce-mi face, pentru ca in perioada respectiva au fost emise totusi facturi pe numele meu, chiar daca nu mi-a functionat serviciul. Am intrebat daca aceste facturi nu pot fi anulate, pentru ca mi se parea absurd sa dau bani aiurea companiei de cablu. In cele din urma, am acceptat sa le platesc, informand-o pe casiera ca ma voi prezenta la Protectia Consumatorului cu chitantele de plata, deoarece nu mi se pare normal sa platesc pentru ceva ce n-am avut. Dupa negocieri cu casiera, mi-au fost anulate facturile pentru lunile mai, iunie, iulie si august, dar am platit factura pentru luna septembrie, fiind-mi emisa chitanta cu nr. 12608326. Intreband de ce trebuie sa platesc pentru toata luna septembrie, desi n-am avut cablu, angajata RCS&RDS mi-a raspuns ca reconectarea cablului mi se va face pe 29 septembrie, adica la doua zile dupa plata, si de aceea trebuie platita toata luna, chiar daca voi avea cablu doar doua zile din septembrie", a declarat Mihaela Popa.
» Datorii fata de societate
Am incercat sa aflam si punctul de vedere al oficialilor companiei legat de aceste practici. Doamna Diana Modval, responsabila pentru relatiile cu presa in cadrul RCS&RDS, ne-a declarat urmatoarele: "Furnizarea serviciului de televiziune prin cablu este intrerupta in cazul neplatii serviciului de catre abonati dupa un anumit termen de la data scadentei. Orice abonat care doreste intreruperea furnizarii serviciului pentru o anumita perioada de timp, din orice motiv, are posibilitatea, potrivit clauzelor contractuale, sa solicite suspendarea furnizarii serviciului de televiziune. Abonata in cauza nu a actionat in acest mod, ci pur si simplu nu a achitat contravaloarea serviciului, astfel incat a acumulat anumite datorii fata de societatea noastra, contractul continuand sa-si produca efectele. Personalul RCS&RDS a stornat facturile abonatei pentru lunile in care aceasta a pretins ca serviciul ar fi fost intrerupt, din dorinta de a simplifica situatia si a relua furnizarea serviciului".
» Banii Inapoi
Dna Irina Vasile, sef Supravegherea si Consilierea Serviciilor in cadrul ANPC, ne-a declarat ca solicitarea platii pentru lunile in care abonatul a fost deconectat, dar si plata pentru o luna intreaga de abonament, cand de fapt au mai ramas doua zile din luna, sunt practici abuzive ale companiei RCS/RDS. Dansa le recomanda celor care au fost in aceeasi situatie sa se adreseze oficiilor judetene de protectia consumatorilor. Daca reclamatia este considerata intemeiata, se poate ajunge pana la recuperarea banilor platiti in plus sau scaderea sumelor respective din facturile urmatoare.