14.5 C
București
miercuri, 1 mai 2024

Breviar

CSA pledeaza pentru includerea asiguratorilor in sistemul de pensii

Legislatia pensiilor private, care va fi introdusa in curand in tara noastra, continua sa suscite controverse. Ieri, a iesit la rampa Dan Constantinescu, membru in Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), care a pledat pentru includerea in sistemul pensiilor private a produselor de asigurare existente deja pe piata romaneasca de profil. In ceea ce priveste legislatia actuala, aprobata pe ultima suta de metri a Cabinetului Nastase, dl Constantinescu a avut o caracterizare care nu lasa loc nici unui echivoc: “o catastrofa”. In opinia domniei sale, pentru a fi inclus in sistemul pensiilor private deductibile, orice produs existent pe piata ar trebui sa indeplineasca nu mai mult de trei conditii: contributie etapizata, numar minim de ani contributivi si rambursare sau plata esalonata. Astfel, sistemul pensiilor private ar putea avea trei componente, referitoare la sistemul bancar, cel de asigurari si cel care vizeaza piata de capital. La randul lui, presedintele CSA, Nicolae Crisan, a anuntat ca anul in curs va fi unul plin de schimbari pentru piata romaneasca a asigurarilor, obligata sa se alinieze la normele europene in domeniu. Astfel, modificarea legislatiei specifice va fi urmata de o serie de norme de aplicare, care vor schimba total regulile de pe piata.


Modelul vienez, aplicabil pentru Aeroportul Otopeni

Modelul privatizarii Aeroportului din Viena ar putea fi utilizat in ceea ce priveste Aeroportul International “Henri Coanda” de la Otopeni. Aceasta a fost una dintre concluziile seminarului organizat de casa vieneza de avocatura Schonherr, luni seara, la Bucuresti, sub egida Public Private Circle (PPC). “Pisica privata prinde mai multi soareci”, a declarat plastic Herbert Kaufman, membru al managementului si purtator de cuvant al Viena International Airport. Acesta a precizat faptul ca nu este recomandabila nici o privatizare integrala, dar nici un control al statului asupra principalei porti aeriene a Romaniei. Astfel, ar trebui gasita o solutie mixta intre public si privat, pe modelul vienez, luandu-se in calcul inclusiv participarea salariatilor la transferul de proprietate. Trebuie mentionat faptul ca, in urma privatizarii Aeroportului din Viena, salariatii au intrat in posesia a 10% din actiuni. “Credem ca experienta vieneza poate fi utila pentru Romania, chiar daca noi nu ne propunem sa gasim adevarul absolut in nici o problema pusa in discutie”, ne-a declarat politologul Alex. Todericiu, moderatorul dezbaterii.

A. Barbulescu

Cele mai citite

Înțelegerea Declarației 700

Declarația 700 este un instrument esențial în cadrul sistemului de administrare fiscală din România, utilizat atât de antreprenori cât și de alte entități de...

Mulțumesc-ul de pe panou zboară (NIc)ușor către coaliție

Ilustrație: Marian Avramescu Într-un final a devenit limpede pentru toți bucureștenii cui mulțumește primarul general al Capitalei, pe numeroasele panouri electorale de pe străzi. Mulțumirile...
Ultima oră
Pe aceeași temă