Un Brand Book este un ghid vizual și conține linii directoare privind marca (brandul).
· Ghidul include: design de logo, culori, fonturi și key visuals care alcătuiesc brandul. Acesta poate fi folositor pentru crearea unei imagini complete a brandului, pentru realizarea unui portofoliu, pentru educarea publicului despre cum arată un brand de succes sau, de ce nu, ce direcție a parcurs afacerea până la momentul respectiv.
Un Brand Book este mai mult decât o simplă listă de fonturi și culori. Cu ajutorul lui puteți crește puterea brandului, aliniind-l cu strategia de afacere. Foarte util pentru a explica elementele fundamentale de strategie, el răspunde la câteva întrebări esențiale. (Ce reprezintă brand-ul? Care este mesajul transmis? Care este publicul țintă? Ce agentie de branding este potrivită pentru brandul meu?)
Dacă ai ales să creezi acest manual doar pentru a îți păstra în ordine elementele grafice, chiar dacă aceasta reprezintă un bun început, rămânând doar la acest nivel poți rata o oportunitate foarte mare pentru afacerea ta. Un brand book cuprinzător, bine definit și strategic va aduce eficiență și organizare în toate proiectele de promovare. Va impune consecvență echipei de marketing, dar va susține în același timp și alte departamente, de vânzări și servicii.
Cât de mare este un manual de branding?
Contează foarte mult complexitatea brandului și cât de amănunțit vrei să prezinți lucrurile. Manualul de branding urmărește prezentarea corectă a imaginii firmei, având un set de reguli bine definite în relația cu departamentul de marketing și producții de publicitate care nu trebuie să se abată de la standardul de calitate impus.
Procesul de creare al unui Brand Book
· Pregătirea regulilor de folosire a elementelor de identitate vizuală.
· Realizarea și implementarea grafică cu toate regulile de utilizare.
· Prezentarea manualului de brand.
Cum să faci un Brand Book?
· Brandul tău are o strategie de brand, care cuprinde viziunea ta, personalitatea si poziționarea ta pe piață.
· Brandul tău are o poveste în spate, un mesaj.
· Brandul tău are o identitate vizuală, reprezentarea vizuală a companiei, produselor, serviciilor (fonturi, culori, logo.)
În continuare aveți prezentată structura unui Brand Book împărțit în 2 secțiuni care descrie într-un mod eficient cum se va prezenta compania pe piață.
Standardul brandului
– Prezentare logo, compoziție logo
– Stabilire culori, fonturi, elemente logo
– Slogan.
Secțiune 1.1– Spațiu și dimensiuni
Secțiune 1.2– Ajustare simboluri – fonturi principale, secundare, culori
Simboluri de sprijin adiacente
Secțiune 1.3 – Fundal-Culori principale
Culori Secundare
Fundal principal, secundar
Secțiune 1.4 – Culori- Paleta de culori folosită
Culori folosite doar cu logo-ul monocrom si policrom
Secțiune 1.5 – Tipografie-Fonturi
Fonturi principale
Fonturi secundare
Exemple Aplicații incorecte Logo
Implementare
Secțiune 2.1– Documente oficiale
Antet, Carte de vizită, plic
Secțiune 2.2 – Amplasarea corectă a logo-ului
Secțiune 2.3 – Semnalistică
Exemplu: Recepție, Steaguri, Totem
Secțiune 2.4 – Car Branding
Secțiune 2.5 – Echipamente, uniforme
Secțiune 2.6 – Obiecte promoționale
Exemplu: Căni, pixuri, ecusoane
Fiecare secțiune arată cum trebuie reprezentat brandul – de la aplicații corecte și incorecte ale logoului, până la ierarhia fonturilor și alte elemente specifice care fac diferența dintre un brand bine conturat ce poate rezista timpului și unul vag care nu se reprezintă coerent în fata clienților, colaboratorilor și partenerilor.
Acest manual păstrează toate detaliile importante pentru imaginea afacerii tale. El influențează toate aspectele ce țin de comunicare, promovare, lansare de noi produse și servicii la același standard vizual. Trebuie să ții cont de modul în care realizezi acest manual și aceasta înseamnă să ai o strategie adaptată, cu mesaje substanțiale iar în baza lor să te strădui să creezi un instrument bun, pe care toți membrii echipei tale să îl folosească.