Doamna Firea Biciclista are un singur plan: să fie realeasă | OPINIE

de Mircea Marian , 26 iulie 2017 - stire actualizata la ora 19:23, 26 iulie 2017
Doamna Firea Biciclista are un singur plan: să fie realeasă | OPINIE

E minunată povestea doamnei Sidonia (sic!) care s-a decis să-și ia voucher pentru bicicletă: are 62 de ani și n-are nici un gând să circule cu acest mijloc de transport. Însă, stând ea în stația de troleibuz și auzind că se dă ceva gratis, s-a dus direct la Primărie. S-a înscris pentru un voucher pentru bicicletă pentru că s-o găsi vreun nepot care să aibă nevoie de el. A stat câteva ore la coadă pentru o pomană de 500 de lei.

Asta este politica doamnei Firea, de când a pus mâna pe acest oraș: face praf bugetul pe tot felul de pomeni, crește salariile subordonaților, pentru a-i fideliza (21 de milioane de lei doar voucherele de vacanță) și abandonează orice investiție majoră. În primele șase luni ale acestui an, Primăria Capitalei a cheltuit pentru investiții 117 milioane de lei din 670 de milioane de lei, adică 17,45%. În schimb „s-au dat”: 2500 de lei pentru fiecare nou-născut, 1500 de lei pentru tinerii căsătoriți sau vouchere pentru biciclete. Niște ajutoare sociale stupide. Este absurd să le acorzi otova, atât oamenilor relativ bogați, cât și celor săraci. Ce sens are să dai astfel de vouchere unei familii care are Audi și folosește bicicleta doar în week-end, ca să se distreze? De altfel, problema acestui oraș nu este că oamenii nu au bani să își cumpere biciclete, ci absența pistelor. Este nevoie de investiții de zeci de milioane de euro, nu de niște dungi trasate pe trotuar, cum a făcut Videanu. Trebuie să existe un plan care să ofere un spațiu de deplasare sigur unei mame care-și duce copiii la grădiniță. Intersecțiile sunt cele mai periculoase și este nevoie de benzi speciale, plus amenzi dure pentru șoferii care ar îndrăzni să parcheze pe aceste spații. Primarul Londrei vrea să investească 154 de milioane de lire sterline pe an în pistele pentru bicicliști, inclusiv două autostrăzi („superhighways”) dedicate acestora – ca să înțelegem dimensiunile și dificultățile unui astfel de proiect.

Nu trebuie să o insultăm pe doamna Firea pentru că nu are nici un plan, nu înțelege nimic și risipește banii bucureștenilor. Are un plan și înțelege foarte bine ce trebuie să facă pentru a fi realeasă. Ea dirijează toate resursele către clientela de partid – care-i va asigura infrastructura electorală - și către nucleul dur de alegători pesediști, care o va vota în 2020 (sau în 2019). Pe Firea nu o interesează hipsterii de pe Facebook, aceștia nu o vor susține indiferent ce va face. Ea vrea să își conserve cele 246.000 de voturi pe care le-a primit în 2016 și care, dacă nu se schimbă legea, îi sunt suficiente pentru a fi realeasă. Cine vrea să schimbe administrația PSD a Capitalei, trebuie fie să modifice legea și să reintroducă prevederea privind alegerea în două tururi a primarilor, fie să convingă toată opoziția că este nevoie de un candidat unic. Cred că nici una din aceste minuni nu se vor întâmpla până în 2020. 

Comentarii

  • Vasalie

    27 iulie 2017 17:07

    Ehehehe eeeheheheHe ehi,haide domnu Marian chiar asa doamna Gabi biciclista a cazut desi-a rupt,ce si-a rupt tanti Gabi biciclista domnu Marian?eeeehehe he ehe

    raspunde comentariului
  • white fox

    27 iulie 2017 9:45

    Oricine ajunge intr-o asemenea functie are in primul rand planul personal de a fi reales,sa nu fim rai! Problema este daca mai si face cate ceva pentru societate?!

    raspunde comentariului
  • Wolfingang

    27 iulie 2017 7:28

    IN PIATA ROMANA DIN BUCURESTI NU EXISTA NICI UN WC PUBLIC! DACA ITI VINE SA TE CACI SAU SA TE PISI, CE FACI?

    raspunde comentariului
  • Wolfingang

    27 iulie 2017 7:28

    IN PIATA ROMANA DIN BUCURESTI NU EXISTA NICI UN WC PUBLIC! DACA ITI VINE SA TE CACI SAU SA TE PISI, CE FACI?

    raspunde comentariului
  • Wolfingang

    27 iulie 2017 7:28

    IN PIATA ROMANA DIN BUCURESTI NU EXISTA NICI UN WC PUBLIC! DACA ITI VINE SA TE CACI SAU SA TE PISI, CE FACI?

    raspunde comentariului
  • Wolfingang

    27 iulie 2017 7:27

    IN PIATA ROMANA DIN BUCURESTI NU EXISTA NICI UN WC PUBLIC! DACA ITI VINE SA TE CACI SAU SA TE PISI, CE FACI?

    raspunde comentariului
  • Wolfingang

    27 iulie 2017 7:27

    IN PIATA ROMANA DIN BUCURESTI NU EXISTA NICI UN WC PUBLIC! DACA ITI VINE SA TE CACI SAU SA TE PISI, CE FACI?

    raspunde comentariului
  • Joaquin Murieta

    26 iulie 2017 22:52

    Am 65 de ani si ma deplasez doar cu bicicleta. Pe vremuri cand aveam servici in industria electronica distrusa de Basescu mituit de Microsoft aveam si un Lastun si o Mobra dar le-am vandut caci sunt shomer si imi permit doar bicicleta. Datorita dezastrului Basist majoritatea Romanilor sunt in situatia mea, unii poate si mai rau n-au nici bicicleta. Sigur ca va fi realeasa doamna Firea caci datorita dezastrului Basist cei saraci sunt mult mai multi decat bogatii si situatia bicicletelor si a biciclistilor este mult mai importanta decat Mertzanele ziaristilor primite ca mita de la dushmanii Romaniei din occident.

    raspunde comentariului
  • Joaquin Murieta

    26 iulie 2017 17:03

    Modelul Japonez. In 1945 nu exista nici o mashina sau macar motocicleta in Hiroshima. Primarul era uimit ca orashul nu fusese inca bombardat dar stia ca minunea nu va dura si se pregatea pentru tot ce putea fi mai rau. Daca ar fi avut vre-o mashina sigur ar fi folosit-o ca salvare dar neavand folosea si el ce avea, tramvaiele si bicicletele, inclusiv ricsa, pentru a transporta ranitii. Cand orashul a fost bombardat muncitorii feroviari au reparat imediat tramvaiele, fara sa le pese de radiatii, pentru ca ele sa poata fi folosite pentru transportul ranitilor la spital. Tramvaiele au salvat multe vieti atunci. Mai tarziu primarul a spus. "Alte orashe au auto-strazi dar noi in Hiroshima nici-o-data nu vom renunta la tramvaiele noastre si nici-o-data nu vom permite mashinilor sa intre in orash." Tramvaiele si bicicletele din Hiroshima circula si azi inclusiv 2 dintre cele reparate in 1945. Mashinile sunt si azi interziste in Hiroshima dar se va face o exceptie pentru o Mazda electrica produsa in Hiroshima. Majoritatea tramvaielor sunt moderne conduse de calculator. Exista si linii rapide deci probabil ca se circula mai repede cu tramvaiul prin Hiroshima decat cu mashina prin Bucuresti. Hiroshima are azi 1,2 milioane de locuitori si toti intentioneaza sa o pastreze curata, ne-poluata cum e deja. Simbolul Hiroshimei este o floare alba care miraculos a inflorit la scurt timp dupa bombardament cand toti credeau ca totul e distrus. La Fukushima o batrana de 80 de ani a simtit cutremurul si imediat a incalecat pe bicicleta, ca altceva nu avea si a pedalat cat a putut de repede la deal. A scapat cu viata cu toate ca valul seismic i-a distrus locuinta dar cand a ajuns la ea a udat-o doar la picioare.

    raspunde comentariului
  • zica

    26 iulie 2017 13:16

    Daca se dadea stirea ca primarul Parisului a facut ce a facut dna Firea ce mai mancati ca e proasta si nu e in stare sa faca si ea la fel.in Romania orice lucru se face nu e bine si nu e momentul sa se faca ,dar Casandrele care nu au facut nimic in viata hop si ele.Probleme nu e Firea ci faptul ca e de la psd ,daca era de la Usr era bine!

    raspunde comentariului
    • Taxe MICI

      27 iulie 2017 7:53

      Toate "partidele" au cite-o udre, fiere - nu-i problema ca-i din psd, problema e CE cauta individe de cea mai joasa speta in POLITICA ? daca UE si US au zis ca-i bine sa numesti c.rve Obraznice si ahtiate de bani NEMUNCITI, uite rezultatul ! - asa-i ca asta ati dorit... "feministelor" ?

      raspunde comentariului
    • Cineva

      27 iulie 2017 4:40

      Problema este nu ca dat banii astia pentru biciclete,problema adevarata este ca...de cand este primar ce a facut bun pentru orasul asta?..nimic,bani risipiti pe festivaluri idioate,pomeni...cititi programul ei electoral toti cei care ati votat cu marea primarita,vedeti ce a realizat...Nimic...cel mai prost primar care la avut orasul asta,vrea sa faca,o sa fac,urmeaza sa faca...la asta se rezuma ce face primarita asta de 2 lei

      raspunde comentariului
  • ion marade

    26 iulie 2017 11:48

    coana mita biciclista ...a cazut..de si-a rupt...ghizda..deci asa se va ntampla de la biciileta

    raspunde comentariului
  • UBAFCA

    26 iulie 2017 11:43

    Cand eram noi copii, Elena VULPESCU era desmierdata și ** COANA MIȚZA BICICLIȘTA**, ia boborul, cârcotaș, ii dedicate și o poezioara, care suna cam asa . .Coana Miza biciclișta, . A căzut și si-a rupt .Pitpalac intr-un copac, mie-mi vine sa ma, Calule mananci ovaz...... Sa avem, barem grija ca, doamna Firea sa nu caza !

    raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design