Curs valutar: €4.6321 $3.9175 £5.2408

Doamna Firea Biciclista are un singur plan: să fie realeasă | OPINIE

Mircea Marian Actualizat: 26.07.2017 - 19:23

E minunată povestea doamnei Sidonia (sic!) care s-a decis să-și ia voucher pentru bicicletă: are 62 de ani și n-are nici un gând să circule cu acest mijloc de transport. Însă, stând ea în stația de troleibuz și auzind că se dă ceva gratis, s-a dus direct la Primărie. S-a înscris pentru un voucher pentru bicicletă pentru că s-o găsi vreun nepot care să aibă nevoie de el. A stat câteva ore la coadă pentru o pomană de 500 de lei.

Share

E minunată povestea doamnei Sidonia (sic!) care s-a decis să-și ia voucher pentru bicicletă: are 62 de ani și n-are nici un gând să circule cu acest mijloc de transport. Însă, stând ea în stația de troleibuz și auzind că se dă ceva gratis, s-a dus direct la Primărie. S-a înscris pentru un voucher pentru bicicletă pentru că s-o găsi vreun nepot care să aibă nevoie de el. A stat câteva ore la coadă pentru o pomană de 500 de lei.

Asta este politica doamnei Firea, de când a pus mâna pe acest oraș: face praf bugetul pe tot felul de pomeni, crește salariile subordonaților, pentru a-i fideliza (21 de milioane de lei doar voucherele de vacanță) și abandonează orice investiție majoră. În primele șase luni ale acestui an, Primăria Capitalei a cheltuit pentru investiții 117 milioane de lei din 670 de milioane de lei, adică 17,45%. În schimb „s-au dat”: 2500 de lei pentru fiecare nou-născut, 1500 de lei pentru tinerii căsătoriți sau vouchere pentru biciclete. Niște ajutoare sociale stupide. Este absurd să le acorzi otova, atât oamenilor relativ bogați, cât și celor săraci. Ce sens are să dai astfel de vouchere unei familii care are Audi și folosește bicicleta doar în week-end, ca să se distreze? De altfel, problema acestui oraș nu este că oamenii nu au bani să își cumpere biciclete, ci absența pistelor. Este nevoie de investiții de zeci de milioane de euro, nu de niște dungi trasate pe trotuar, cum a făcut Videanu. Trebuie să existe un plan care să ofere un spațiu de deplasare sigur unei mame care-și duce copiii la grădiniță. Intersecțiile sunt cele mai periculoase și este nevoie de benzi speciale, plus amenzi dure pentru șoferii care ar îndrăzni să parcheze pe aceste spații. Primarul Londrei vrea să investească 154 de milioane de lire sterline pe an în pistele pentru bicicliști, inclusiv două autostrăzi („superhighways”) dedicate acestora – ca să înțelegem dimensiunile și dificultățile unui astfel de proiect.

Nu trebuie să o insultăm pe doamna Firea pentru că nu are nici un plan, nu înțelege nimic și risipește banii bucureștenilor. Are un plan și înțelege foarte bine ce trebuie să facă pentru a fi realeasă. Ea dirijează toate resursele către clientela de partid – care-i va asigura infrastructura electorală - și către nucleul dur de alegători pesediști, care o va vota în 2020 (sau în 2019). Pe Firea nu o interesează hipsterii de pe Facebook, aceștia nu o vor susține indiferent ce va face. Ea vrea să își conserve cele 246.000 de voturi pe care le-a primit în 2016 și care, dacă nu se schimbă legea, îi sunt suficiente pentru a fi realeasă. Cine vrea să schimbe administrația PSD a Capitalei, trebuie fie să modifice legea și să reintroducă prevederea privind alegerea în două tururi a primarilor, fie să convingă toată opoziția că este nevoie de un candidat unic. Cred că nici una din aceste minuni nu se vor întâmpla până în 2020. 

Citește totul despre:

Comentarii

Loading...
loading...