Trei experţi în lingvistică de la Universitatea McMaster din Canada au analizat 37 milioane de mesaje în limba engleză postate pe Twitter în 2015 şi 2016, creând categorii de cuvinte-cheie pentru fiecare ţară. Rezultatele analizei au fost publicate miercuri în revista ştiinţifică online PLOS ONE.
Canadienii se disting prin utilizarea cuvintelor “super”, “mulţumesc”, “drăguţ”, “incredibil” sau “fericit”. Americanii folosesc cuvinte negative precum “detesta”, “supărat”, “dor”, “simt”, “jura”, “obosit”.
Cealaltă concluzie este că americanii au recurs mult mai mult la emoticoane, în special hilare, cele care exprimă plânsul şi cele cu inimi, precum şi la termeni specifici comunicării pe internet precum lol şi idk (laughing out loud şi I don’t know).
Americanii au, de asemenea, o preferinţă pentru ”cuvinte tabu”, au scris cercetătorii, cum ar fi insulte, injurii şi insulte rasiste.
Recurgerea la un limbaj mai puţin formal în rândul americanilor “indică un grad ridicat de deschidere şi nevrotism”, au apreciat autorii studiului.
Acest rezultat îi surprinde pe cercetători, care observă că în marile studiile de personalitate efectuate de ani de zile în ambele ţări clişeul potrivit căruia canadienii sunt mai gentili decât americanii nu a fost confirmat în realitate.
Diferenţa observată pe Twitter s-ar putea datora faptului că americanii şi canadienii întăresc ei înşişi clişeele despre ei atunci când scriu pe un site. O ipoteză care rămâne să fie dovedită.