13.6 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialSAINT-GOBAIN: cele mai inovatoare mall-uri din lume

SAINT-GOBAIN: cele mai inovatoare mall-uri din lume

Unul dintre cele mai timpurii exemple de mall-uri vine din Roma Antică, din forumurile acelor vremuri, unde erau localizate piețele comerciale. După cum se crede astăzi, una dintre cele mai vechi mențiuni ale acestui tip de construcții se referă la Piața lui Traian, din Roma, situată în Forumul lui Traian.

Astăzi, tendințele, funcţiunile găzduite și, cel mai important, design-ul exterior şi cel interior al clădirilor, se află în continuă schimbare. Mall-urile se modifică în acelaşi timp cu ele, iar în acest proces ele servesc drept barometru pentru experiența consumatorilor. Se obișnuia ca mall-urile să fie pur și simplu depozite pentru o varietate de magazine, fiind un centru de atracţie tocmai datorită comodităţii. Marile mall-uri din zonele suburbane erau, de fapt, magazine de bază, care răspundeau nevoilor de consum. Mall-urile au devenit o experienţă îmbunătățită faţă de cea a shopping-ului de pe marile bulevarde.

Arhitecții specializaţi în construirea de mall-uri se confruntă cu nenumărate provocări, întrucât un mall trebuie să fie cât mai spațios, pentru a găzdui zeci de magazine, dar nu foarte mari, pentru a nu obosi cumpărătorii; clădirea trebuie să ofere acces luminii naturale şi aerului exterior, dar astfel încât să nu concureze cu sistemele artificiale de iluminat; de asemenea, clienții trebuie să se simtă puțin pierduți, să colinde de la un magazin la altul, dar în acelaşi timp să găsească uşor ieșirile în caz de urgențe. Saint-Gobain a venit cu răspunsuri și soluții la aceste probleme importante, contribuind profund la schimbarea paradigmei mall-urilor moderne.

“Necesitatea confortului în timpul petrecut la cumpărături și capacitatea de cumpărare sunt cerinţe importante peste tot în lume, iar pentru a le satisface folosim soluțiile și materialele Saint-Gobain care răspund nevoilor estetice, termice, acustice, de calitate a aerului. Astăzi, conceptul de Mall implică nu doar o alegere între două sau mai multe magazine, ci o întreagă experiență, unde culorile, aromele, sunetul, mişcarea dau personalitate unui loc de întâlnire pentru comunitate, iar design-ul și materialele potrivite sunt printre cele mai importante elemente care pot asigura succesul acestor spaţii”, a declarat Constantin Hariton, Delegat General Adjunct al Grupului Saint-Gobain din România.

Prin intermediul materialelor și soluțiilor inovatoare, fiecare divizie a Grupului oferă o experiență deosebită în vizitarea mall-urilor, precum:

Centrul comercial Emporia din Malmö, Suedia. Situat în sudul orașului, în Hyllie, Centrul Comercial Emporia este prima clădire a arhitectului Gert Wingårdhs, care a fost declarată câştigătoare în cadrul unei competiții pentru crearea de clădiri de locuințe și de birouri. Glassolutions, Vetrotech Saint-Gobain, Saint-Gobain Abrasives, Weber, ISOVER și Gyproc au furnizat materialele necesare pentru construirea unuia dintre cele mai mari centre comerciale din nordul Europei.

Blue City, Varșovia. Situat la 3 km de Central Business District, mall-ul este cunoscut pentru design-ul său unic și pentru spațiile deschise. Cu o înălțime de 55 de metri, pe o suprafață de 207.300 m², acesta este cel mai mare centru cu utilizare multiplă din țară. Arhitecții au folosit sticlă securizată “SGG Cool-LITE PB 135”, fabricată de Saint-Gobain, care ajută la economisirea energiei și a utilizării aerului condiționat. Supranumit „orașul într-un oraș“, mall-ul dispune de 200 de magazine, un hotel de trei stele, un centru de divertisment, supermarket-uri, un magazin de design interior, o clinică medicală și un showroom auto.

El Faro Shopping Mall, Extremadura. Cu o suprafață de peste 66.000 m², El Faro este cel mai mare centru comercial, de agrement și de restaurante din Extremadura, dispunând de 2.500 de locuri de parcare și peste 100 de magazine. Ca urmare a utilizării materialelor și soluțiilor Gyproc, designul a fost certificat BREEAM și a fost evaluat cu calificativul „foarte bun“, demonstrând astfel angajamentul ferm față de eficiența energetică și bunăstarea clienților săi. Are sisteme de economisire a utilizării de apă, energie și materiale și oferă utilizatorilor un nivel ridicat de confort. Conceptul studio-ului de arhitectură care a dezvoltat acest mall și-a propus să creeze un mediu relaxant, în contrast cu zona înconjurătoare uscată, folosind plante, apă și lumină naturală.

Mega Mall, București. Rigips a livrat soluții Rigidur pentru pereți cu rezistență la impact și soluții Glasroc F Ridurit pentru protecțiile împotriva incendiilor. Calitatea aerului din interior și confortul termic sunt asigurate de rețeaua de încălzire, ventilație și aer condiționat, care a fost izolată cu peste 20.000 m² de produse ISOVER Ventiroll 50. Această soluție reduce semnificativ consumul de energie al centrului comercial. Saint-Gobain Glass a livrat sticlă Cool Lite SKN154 II.

Promenada Mall – un simbol al dezvoltării durabile – este construit cu panouri speciale din gips-carton, rezistente la foc (tip RF), plăci cu rezistenţă mare la umiditate (Aquaroc), plăci flexibile Glasroc F Riflex şi plăci Rigips Fonic, oferite de Saint-Gobain Rigips România.

Dezvoltatorii de astăzi se îndepărtează de modelul tradițional de mall, deschizând acum complexe cu “utilizare multiplă”, de cele mai multe ori în aer liber, care aduc în acelaşi loc magazine, restaurante, spaţii de divertisment și spaţii verzi. Centrele comerciale se îndreaptă spre viitor cu grijă pentru mediul înconjurător și gata pentru inovare și creativitate.

 

 

Cele mai citite

Astăzi începe vacanța de Paște. Când se întorc la școală elevii

Elevii vor intra de vineri în vacanţă, după finalizarea cursurilor, şi se vor întoarce în şcoli miercuri, 8 mai, potrivit calendarului aprobat de Ministerul...

Conducerile școlilor, umplute de activiști de partid, din timp pentru alegeri

Cred că în acest moment a devenit clar pentru toată lumea că Ligia Deca nu este un ministru al Educației, deși ocupă această funcție,...

Crizele și economia

Organizările au, fiecare, o finalitate a cărei satisfacere asigură identitatea. Multe întâmpină azi dificultăți, dar și  crize.  Este criză atunci când dificultățile periclitează...
Ultima oră
Pe aceeași temă