10.8 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăAlegeri 2016"Mai degrabă vorbesc, decât să scriu"

“Mai degrabă vorbesc, decât să scriu”

Jim Bagnola, unul dintre cei mai bine cotaţi oratori din America de Nord, mărturiseşte că scrierea primei sale cărţi nu a fost o treabă extrem de simplă, fapt pentru care a avut nevoie de patru ani pentru a o finaliza. Astfel, el subliniază că un speaker va prefera să susţină un discurs în faţa unei audienţe, decât să-şi scrie experienţele într-o carte.

Mai mult, Jim Bagnola susţine că preferă să fie imperfect, pentru că astfel va avea ¬credibilitate în faţa oamenilor. El nu-şi doreşte decât să provoace gândirea participanţilor la ¬evenimentele unde este invitat, să ofere opţiuni pentru a le rezolva problemele şi să le împărtăşească experienţe din cei 40 de ani de activitate.

Aveţi experienţă şi pasiune în domeniul leadership-ului, cu accent asupra influenţei modului de percepţie a sănătăţii, fericirii, succesului şi a capacităţii de a conduce. Cum am putea reuşi să îmbinăm toate aceste elemente?

Cel mai bun mod de a răspunde la această întrebare este să folosesc o cercetare a doctorului George Fieldman din Anglia: „când angajaţii au de lucru pentru un şef pe care nu-l plac, ei au o tensiune arterială semnificativ mai mare. În al doilea rând, hipertensiunea indusă de către superior ar putea creşte riscul de boli cardiace coronariene la unul din şase angajaţi şi riscul de accident vascular cerebral la unul din trei angajaţi”. Cu alte cuvinte, dacă un manager nu conduce în mod corespunzător, el sau ea ar putea fi un impediment pentru sănătatea persoanelor din organizaţie. Astfel, lipsa sănătăţii va implica costuri ridicate, va creşte absenteismul şi va scade productivitatea.

Aţi reuşit să ţineţi cont de teoria lui Fieldman până acum în ¬calitate de manager?

Eu sunt manager din 1971. În primele mele dăţi când am avut de supravegheat şi condus echipe, nu am fost foarte priceput. În schimb, de-a lungul anilor, am învăţat cum să gestionez şi să conduc echipele mai eficient. Astfel, am ajuns să folosesc ¬modelul ¬READS, care este destul de ¬eficient şi pe care în anii precedenţi nu-l aplicam.

Prin urmare, acum, construiesc relaţii (Relationships), îmi clarific aşteptările (Expectations), lansez ipoteze şi le las să fie contestate (Assumptions), determin o destinaţie (Destination), în timp ce ofer şi primesc feedback în mod regulat. „S”-ul reprezintă conştiinţa de sine (Self-awarness) câştigată în urma feedback-ului.

În cadrul discursurilor dumneavoastră abordaţi deseori tema relaţiei dintre minte şi corp. Care sunt secretele ei?

Pentru a o înţelege, o să vă dau o parte dintre fundamentele sale. Unu: „Corpul urmează mintea. Gândurile negative sunt egale cu un sistem nervos toxic.” Doi: „Sunteţi primul beneficiar a tot ceea ce vă gândiţi să faceţi şi spuneţi.” Trei: „Este imposibil să ajutaţi pe cineva fără a vă ajuta pe voi înşivă.” Patru: „Veţi avea parte de ceea ce vă doriţi pentru alţii.” Cinci: „Cea mai importantă relaţie este aceea pe care o am cu sinele meu.”

Cum am putea să folosim la birou aceste cinci chei pentru a fi mai productivi?

Cineva care ştie şi trăieşte aceste cinci principii, împreună cu ceea ce eu numesc „păstrarea bateriei minţii şi a corpului încărcată” prin exerciţii, odihnă, o dietă adecvată, moderaţie şi o gândire sănătoasă, va fi mult mai energic, concentrat, mulţumit. Astfel, ca angajat va fi mai pasionat, ceea ce duce la o mai mare creativitate.

Aţi călătorit în mai mult de 70 de ţări. Care cultură v-a influenţat pozitiv cariera?

Toate culturile, inclusiv cea românească, nu mi-au influenţat doar cariera, ci şi pe mine personal. Am crescut în urma fiecărei experienţe petrecute în altă ţară, iar fiecare popor a adăugat o piesă la mozaicul care mă reprezintă. Învăţ mai mult decât aş preda, atunci când mă „scufund” în noi aventuri culturale.

Aţi lucrat atât pentru NASA şi Forţele Aeriene ale Statelor Unite ale Americii, dar şi pentru companii din Africa sau Europa de Est. De la care client aţi învăţat o lecţie înainte de a o oferi?

Fiecare ţară şi organizaţie m-au învăţat cel puţin o lecţie, pe care o folosesc la următorul client, oriunde s-ar afla. De exemplu, într-o companie din România, şeful le dă liber angajaţilor la ora 18.00 fix. Acest angajator simte că ar trebui să fim în măsură să ne terminăm munca la acel moment şi să ne ducem acasă pentru a petrece timp cu familia noastră. El crede că angajaţii săi sunt într-adevăr calificaţi pentru munca lor şi nu trebuie să se surmeneze. Această lecţie o folosesc şi pentru alţi clienţi.

Până pe 18 aprilie, sunteţi în România, unde aţi revenit pentru o nouă serie de evenimente. Cum aţi găsit românii ultima dată şi care sunt aşteptările pentru această vizită?

I-am găsit întotdeauna pe români buni vorbitori, fiind membri ai unei culturi calde şi prietenoase precum limba lor. În plus, mi-au dovedit că învaţă bine şi sunt foarte competitivi şi creativi. Mă aştept la acelaşi lucru şi pe parcursul acestei vizite.

Care sunt aşteptările dumneavoastră atunci când sunteţi speaker în faţa unei mase de oameni?

Mă aştept să provoc gândirea participanţilor la evenimentele unde sunt invitat, să ofer opţiuni pentru a le rezolva problemele şi să le împărtăşesc cei 40 de ani de experienţă ai mei în gestionarea şi conducerea de oameni.

În prezentările dumneavoastră, sunteţi ca o „carte deschisă”?

Mi se pare mai uşor să fiu autentic. Asta înseamnă să fiu imperfect. Oamenii nu dau credit cuiva care crede că a atins perfecţiunea în ceea ce face. Astfel, încerc să fiu cât mai sincer şi autentic.

Cum vă pregătiţi atunci când urmaţi să fiţi speaker în faţa unei mulţimi de oameni?

Prin multă practică, practică, practică, apoi pregătire, pregătire, pregătire şi, în final, repetiţie, repetiţie, repetiţie.

V-aţi născut ca un bun vorbitor sau aţi deprins diferite abilităţi de la un mentor?

M-am născut, ca toate persoanele, cu trac. Ne naştem emotivi, dar este de datoria noastră să cucerim această teamă. Asta este datoria mea, dar şi a voastră. Referitor la mentori, am destul de mulţi din partea Asociaţiei Naţionale de Speakeri (National Speakers Association), care numără mai mult de 7.000 de vorbitori din întreaga lume.

De ce lucruri are nevoie o persoană pentru a avea succes ca vorbitor, încât să-şi cucerească audienţa cu propriul discurs?

Ţineţi cont că trebuie să vorbiţi despre ceva ce vă pasionează. Spuneţi o poveste atunci când comunicaţi. În plus, creaţi-vă un plan de acţiune pentru a aplica ceea ce învăţaţi în fiecare zi.

Sunteţi un cititor declarat, dar nu aţi scris o carte încă. De ce?

Vă anunţ că, luna viitoare, voi publica în America de Nord şi de Sud prima mea carte, intitulată „How to Become a Professional Human Being – Accessing the Power of the Mind/Body/Job Connection”. Am avut nevoie de aproximativ patru ani pentru a o scrie şi eita. Este o muncă dificilă pentru un speaker.
Mai degrabă vorbesc, decât să scriu.

Despre ce este această carte?

Cartea se bazează în totalitate pe experienţa mea trăită în întreaga lume, inclusiv în România. Mi-aş dori ca ea să fie citită de angajaţi, manageri, persoane entuziaste cărora le place să se inspire din poveşti.

ÎN LOC DE CV

Experienţa şi pasiunea lui Jim Bagnola sunt concentrate atât în domeniul leadership-ului, cât şi în domeniul managementului trupului şi al minţii, cu accent asupra influenţei modului de percepţie a sănătăţii, fericirii, succesului şi asupra capacităţii de a conduce.

Workshop-urile realizate de Bagnola au subiecte precum Leadership, Stress Management, Customer Service, Coaching Skills şi Change Management, toate acestea în raport cu „secretul relaţiei dintre minte şi trup”. Obiectivul lui Jim este simplu: să formeze profesionişti.

Jim Bagnola este membru al „National Speakers Association” şi a fost desemnat „Certified Speaking Professional” devenind astfel unul dintre cei mai bine cotaţi oratori din America de Nord.

În prezent, el este senior partner al firmei de consultanţă „The Leadership Group” şi membru al „Western Management ¬Development Center” din Denver.

În plus, Bagnola face parte din Consiliul Consultanţilor LEADERS România şi, totodată, este membru al Consiliului de Administratori al „Olive Branch Foundation” din Ohio.

Bagnola preţuieşte foarte mult oportunitatea sa neîntreruptă de a putea influenţa şi interacţiona cu mii de oameni, atât din sectorul privat, cât şi din cel public. A lucrat pentru instituţii şi companii precum Shell Oil Company, Kroger Company, U.S. Department of State, Department of the Air Force, NASA, NATO, United Nations etc.

JIM BAGNOLA, ÎN ROMÂNIA

Până pe 18 aprilie, Jim Bagnola se va afla în România, pentru două evenimente, în Cluj şi Timişoara, şi pentru companiile cu care desfăşoară programe de leadership.

Astăzi, Bagnola se va afla la Timişoara, unde va lua parte la evenimentul „Leading is Everybody’s Business”. Conferinţa va avea loc la Hotel Continental şi se adresează tuturor persoanelor de decizie în cadrul unei ¬companii, care vor să înveţe cât de important este să conduci, dar şi să urmezi.

Pe 13 aprilie, conferinţa se va desfăşura şi la Cluj-Napoca, la Şcoala Internaţională. Taxa de înscriere este de 249 euro+TVA, iar mai multe informaţii puteţi obţine pe www.jimbagnola.ro.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă