12.9 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăPonderea vanzarilor auto in sistem leasing, in scadere

Ponderea vanzarilor auto in sistem leasing, in scadere

Autoturismele noi de import achizitionate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, in primele sapte luni, 28.156 de unitati, in crestere cu 56,65% fata de perioada similara a anului trecut, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Leasingul inregistreaza insa acest avans pe fondul cresterii vanzarilor totale de autoturisme noi de import cu 79,4%, pana la 54.234 unitati, fata de acelasi interval al lui 2004. Astfel, acest sistem de finantare a avut o evolutie inferioara platii prin credit bancar sau cash, cu toate ca vanzarile in leasing au continuat sa creasca. Daca in prima parte a anului trecut ponderea vanzarilor in leasing a fost de 59%, nivelul a ajuns in prezent la 52%.
Vanzarile prin credit bancar si cash au atins 26.078 unitati (48%), mai mult decat dublu fata de perioada similara din 2004, cand au fost comercializate 12.262 unitati.

10 marci achizitionate 100% prin leasing

Renault conduce in topul marcilor de import vandute in luna iulie, cu 2.307 unitati, din care 24% au fost achizitionate in leasing. Constructorul francez este urmat de Skoda, cu 1.518 unitati (50%), Volkswagen – 1.008 unitati (64%) si Peugeot – 904 unitati (19%). Autoturismele Chevrolet, Chrysler, Infiniti, Kia, Lexus, Hyundai, Maserati, Mazda, Porsche si SsangYong au fost achizitionate in acest an in proportie de aproape 100% in regim de leasing.
Situatia este diferita in cazul importurilor de autovehicule comerciale sub 3,5 tone, unde leasingul a continuat sa fie dominant in 2005, reprezentand 67% din totalul vanzarilor.

Vanzarile pe segmentul cash si in rate au urcat cu 65%

In primele sapte luni, vanzarile in leasing au crescut cu aproape 69% fata de perioada similara a anului trecut, la 4.881 de unitati, iar vanzarile pe segmentul cash si in rate au urcat cu 65%. Cele mai cautate autovehicule comerciale de import au fost Fiat, acestea fiind achizitionate in leasing in proportie de 80% (1.219 unitati), urmate de Ford – 72% (1.171 unitati), Renault – 69% (1.106 unitati) si Peugeot – 32% (1.111 unitati). Din totalul de 4.121 de vehicule comerciale grele din import vandute in primele sapte luni, 3.054 de unitati (74,11%) au fost achizitionate in sistem leasing.
In ceea ce priveste autoturismele romanesti, singurele date certe privind modul de achizitie sunt cele privitoare la Dacia. Din cele 60.289 de unitati comercializate in acest an, 16% (9.383 unitati) au fost vandute in leasing, cu trei puncte procentuale mai mult decat anul trecut. Restul de 84% din autoturismele Dacia au fost achizitionate prin credite bancare si plata cash. Preturile mai mici ale masinilor romanesti reprezinta o explicatie pentru ponderea mica detinuta de leasing pe acest segment.

Cele mai citite

EXCLUSIV. Directorii de școli, schimbați înainte de alegeri. STATISTICĂ

De la 1 ianuarie 2023 și până la jumătatea lunii martie a super anului electoral în curs, peste 500 de directori și directori adjuncți...

Cum iluminezi camera în care se află biroul, pentru a fi mai productiv?

Nu ți s-a întâmplat ca atunci când lucrezi la birou să te doară ochii din cauza luminii insuficiente? Dacă lucrezi de acasă, amenajarea spațiului în...

Vopsirea auto profesională. Etapele procesului de vopsire pas cu pas

Vopsirea auto profesională este un proces complex și meticulos, care implică mai multe etape distincte pentru a obține un finisaj impecabil și durabil. În...
Ultima oră
Pe aceeași temă