11.1 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăEconomieCare sunt cele mai valoroase mărci românești

Care sunt cele mai valoroase mărci românești

Rezultatul unui studiu în acest sens a fost publicat, joi, de firma independentă Brand Finance.

Potrivit acestui studiu, sporul de valoare al companiilor este de patru ori mai mare decât creșterea de 4.1% a economiei românești în ansamblu, ceea ce confirmă, din nou, ideea că “brandurile puternice depășesc în performanță restul economiei”.

Marca Dacia își păstrează poziția de top, chiar dacă a crescut, în ultimele 12 luni, doar cu 6 la sută. În plus, Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale, fiind plasată pe locul 59 în clasamentul “Brand Finance Auto 100”, ediția 2019.

Cea mai recentă ediție a acestui top al mărcilor românești este dominată de sectoarele retail, bancar și petrolier.

Pe locurile 2, 3 și 4 se plasează aceleași companii de acum un an, exact în aceeași ordine. 

Clasamentul final al primelor zece mărci este următorul: Dacia, Emag, Dedeman, Petrom, Banca Transilvania, Digi RCS RDS, BRD, Bitdefender, Rompetrol, Electrica S.A.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă