22.8 C
București
marți, 25 iunie 2024
AcasăSpecialVinurile din Dobrogea, promovate cu fonduri europene

Vinurile din Dobrogea, promovate cu fonduri europene

Proiectul Asociației Producătorilor de Vin și Produse Vitivinicole Dobrogea este unul dintre cele 20 de proiecte aprobate de Comisia Europeană, având ca scop promovarea produselor agricole în UE și țările terțe, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Cele 20 de proiecte selectate — 12 vizează piața internă și 8 țările terțe — au fost alese dintre cele 33 depuse până la data de 30 noiembrie 2013, în cadrul sistemului de informare și promovare, reprezentând primul apel de propuneri de proiecte pentru anul 2014.

În cadrul programului, UE poate contribui la finanțarea măsurilor de promovare și informare cu privire la produsele agricole pe piața internă a UE și în țările terțe. Bugetul anual total alocat pentru aceste proiecte este de aproximativ 60 de milioane de euro.

UE finanțează până la 50% din costul măsurilor de promovare, restul costurilor fiind suportate de către organizațiile profesionale/interprofesionale care au propus proiectele respective și, în unele cazuri, de asemenea, de către statele membre în cauză.

Comisia Europeană a aprobat 20 de programe destinate să promoveze produsele agricole în Uniunea Europeană și în țările terțe. Programele, care în marea lor majoritate au o durată de trei ani, sunt prevăzute cu un buget total de 46,5 milioane de euro, la care UE contribuie cu 23,3 milioanede euro. Programele selectate acoperă diverse categorii de produse, cum ar fi produsele de calitate (DOP, IGP și STG), produsele ecologice, fructe și legume proaspete, vinuri, lapte și produse lactate, flori, fructe și legume prelucrate, cereale și orez procesate, etichetarea ouălor, precum și combinațiile de diferite categorii de produse. Țările terțe și regiunile vizate sunt: America de Nord, Rusia, China, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, India, America Latină, Norvegia, Azerbaidjan, Belarus și Turcia.

Cele 20 de programe selectate — 12 vizează piața internă și 8 țările terțe — au fost alese dintre 33 de proiecte depuse până la 30 noiembrie 2013 în cadrul sistemului de informare și promovare, reprezentând primul val de depunere de programe pentru anul 2014. În temeiul normelor existente, UE poate contribui la finanțarea măsurilor de promovare și de informare cu privire la produsele agricole pe piața internă a UE și în țările terțe. Bugetul anual total alocat pentru aceste programe este de aproximativ 60 de milioanede euro. Potrivit recentului acord politic privind noile norme de promovare, bugetul va crește la 200 de milioane de euro până în 2020. Cu toate acestea, noul sistem se aplică doar din 2016.

Măsurile finanțate pot consta în relații publice, campanii de promovare sau de publicitate, care subliniază în mod deosebit avantajele produselor din UE, în special în ceea ce privește calitatea, siguranța și igiena produselor alimentare, calitatea nutritivă, etichetarea, bunăstarea animalelor sau metodele de producție care respectă mediul înconjurător. Aceste măsuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente și târguri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicații geografice protejate (IGP) și specialități tradiționale garantate (STG), informațiile privind sistemele de calitate și de etichetare ale UE și privind agricultura ecologică, precum și campaniile de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse în regiuni determinate.

UE finanțează până la 50% din costul acestor măsuri (până la 60% în cazul programelor de promovare a consumului de fructe și legume în rândul copiilor sau în cazul celor referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de băuturi alcoolice și la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul costurilor fiind suportate de către organizațiile profesionale/interprofesionale care au propus programele respective și, în unele cazuri, de asemenea, de către statele membre în cauză. Pentru a participa, organizațiile profesionale interesate își prezintă propunerile statelor membre — există două perioade de depunere. Statele membre trimit apoi Comisiei lista propunerilor pe care le-au selecționat, împreună cu o copie a fiecărui program. După aceea, Comisia evaluează programele și decide dacă acestea sunt eligibile.

Cele mai citite

Republica Moldova și Ucraina încep oficial negocierile de aderare la UE

Uniunea Europeană, pe de o parte, şi Ucraina şi Republica Moldova, pe de altă parte, lansează oficial astăzi, la Luxemburg, negocierile menite să permită...

A început Evaluarea Națională. Recomandările Ministerului Educației pentru elevi

Evaluarea Națională pentru absolvenții de clasa a VIII-a începe astăzi, iar Ministerul Educației (ME) a transmis, pe pagina sa oficială de Facebook, o serie...
Ultima oră
Pe aceeași temă