» Asocierea Pizzarotti & Tirrena va executa lucrarile pe Bucuresti-Moara Vlasiei.
» Contestatia firmei franceze Colas a fost respinsa de organizatorii licitatiei.
» Nici Euroconstruct nu lucreaza, nefiind finalizate procedurile de expropriere.
Primul tronson al autostrazii 3, Bucuresti-Brasov, pana la Moara Vlasiei, va fi construit, cel mai probabil, de consortiul Pizzarotti, in conditiile in care contestatia firmei franceze Colas Romania a fost respinsa.
Firma franceza Colas Romania a contestat descalificarea sa pe motiv ca nu indeplinea criteriile financiare. Reprezentantii Colas, citati de Newsin, sustin insa ca au posibilitatea financiara pentru a acoperi cheltuielile pentru intreaga lucrare, avand anexate la dosarul de participare la licitatie documentele care dovedesc acest lucru. Mai mult, francezii sunt nemultumiti ca, desi firmele care au participat la licitatie aveau obligatia de a prezenta toate documentele cerute, consortiul Pizzarotti & Tirrena nu a avut acordul de asociere. Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a analizat contestatia si a decis ca nu este intemeiata.
Grecu nu comenteaza
Contactat de "Romania libera", directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Mihai Grecu, nu a confirmat si nici nu a infirmat respingerea contestatiei. "Nu pot sa fac declaratii referitoare la o procedura de achizitie publica ce este in derulare, pentru ca ar fi ilegal", a spus sec Grecu.
Oficialii Ministerului Transporturilor (MT) au anuntat, in urma cu doua saptamani, ca la data de 7 mai a fost depusa o contestatie de catre una dintre firmele participante la licitatia pentru atribuirea tronsonului Bucuresti-Moara Vlasiei, in lungime de 19,5 km. Daca raspunsul Consiliului de Contestatii va fi negativ, in maximum doua saptamani de la transmiterea acestuia va fi semnat contractul cu firma desemnata castigatoare.
Expectativa
la Ploiesti
La inceputul lunii martie, Ministerul Transporturilor a anuntat ca licitatia pentru constructia tronsonului de drum Bucuresti-Moara Vlasiei a fost castigata de consortiul Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. Tirrena Scavi S.p.A., cu o oferta de 154 milioane de euro. Alaturi de firme internationale, la licitatie a participat si consortiul Euroconstruct – PA&CO – UMB Spedition, care si-a adjudecat constructia celui de-al doilea tronson, Moara Vlasiei-Ploiesti.
Nici aici nu se lucreaza insa, oficialii CNADNR acuzand faptul ca acest consortiu nu a depus garantia de buna executie, in valoare de 10% din deviz. Constructorii au alta versiune. "Pe acest tronson nu s-au finalizat procedurile de expropriere. Abia dupa ce acestea se vor fi incheiat vom depune garantia si ne vom apuca de treaba", ne-a declarat ieri reprezentantul Euroconstruct, Dan Besciu.
» Francezii de la Colace, nemultumiti de licitatie.