4.2 C
București
joi, 12 decembrie 2024
AcasăSpecialFOTO+VIDEO. Se reia circulația tramvaielor pe Bulevardul Liviu Rebreanu. RATB a introdus...

FOTO+VIDEO. Se reia circulația tramvaielor pe Bulevardul Liviu Rebreanu. RATB a introdus un tramvai de probă. Ce au făcut Băsescu într-un an și Oprescu în șase ani

UPDATE 17,00:  RATB a transmis, vineri după-amiază, un comunicat în care confirmă că, de sâmbătă, se reia circulația tramvaielor pe Bulevardul Liviu Rebreanu.

"De sâmbătă, linia 23 revine la traseul de bază, până la terminalul Faur Poarta 4. Ca urmare a finalizării lucrărilor edilitare de pe Str. Liviu Rebreanu, începând cu data de 24.06.2017, linia 23 va reveni pe traseul de bază – de la intersecția Bd. Camil Ressu cu Str. Liviu Rebreanu – pe Str. Liviu Rebreanu, Bd. 1 Decembrie 1918, până la terminalul „Faur Poarta 4”. Linia 23 circulă pe ruta: Zețarilor, Calea Ferentarilor, Bd. Mărășești, Calea Dudeşti, Str. Liviu Rebreanu, Faur Poarta 4", precizează comunicatul RATB.


 După șase ani în care a fost întreruptă, circulația tramvaielor va fi reluată sâmbătă pe Bulevardul Liviu Rebreanu din Capitală. Vineri dimineață, RATB a făcut probe cu tramvaiul pe artera menționată.

S-a înregistrat un an de întârziere față de termenul anunțat de Municipalitate, care promnitea că vara trecută tramvaiul 19 își va relua circulația pe bulevardul din estul Bucureștiului. De fapt, toată lucrarea trebuia să fie gata pe 24 februarie în acest an, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Sunt zone întregi în care trotuarele nu sunt gata, iar la Barajul Dunării o cârciumă nu a putut fi încă expropriată, așa că circulația este gâtuită.



Aceasta cu toate că despăgubirile pentru exproprieri au fost aprobat de Consiliul General al Municipiului București încă de la începutul anului 2015. Potrivit hotărârii CGMB este vorba de despăgubiri pentru o suprafață totală de teren de peste 3.900 de metri pătrați și 167 mp de construcții. Valoarea despăgubirilor a fost estimată la 6,1 milioane de lei (aproximativ 1,3 milioane de euro). În ciuda acestor probleme cu exproprierile, șinele și refugiile de tramvai sunt gata încă de anul trecut.

Lucrările pentru reabilitarea celor 2,78 de kilometri ai bulevardului Liviu Rebreanu au fost planificate încă din 2007. Atunci, Consiliul General al Capitalei aproba indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea arterei care străbate o zonă aglomerată din cartierul Titan.

Lucrările au început însă abia în 2011, iar în 2014 a fost finalizat un prim tronson, de 1,7 kilometri, situat între Camil Ressu și Nicolae Grigorescu, cu toate că întreaga investiție pentru reabilitarea celor 2,78 de kilometri de drum era eșalonată pe o perioadă de 18 luni. Marea greșeală a fostului primar general Sorin Oprescu a fost că lucrările la cele două tronsoane nu au început simultan, ci consecutiv. În consecință, toată lucrarea a avut un termen de finalizare mai mult decât generos – șase ani – dar nici acesta nu a fost respectat.

În atari condiții, șinele noi de tramvai montate pe primul tronson, între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu, finalizat acum trei ani, ruginesc, pentru că tramvaiele nu au putut circula mai departe, până la intersecția cu Bd. 1 Decembrie 1918.

Nu mulți au fost cei care în anii 2000 l-au criticat vehement pe primarul general de la acea vreme Traian Băsescu, pe motiv că modernizarea liniei tramvaiului 41 a durat un an de zile, și nu șase luni, cum promisese inițial. Atunci era vorba de 10,8 km într-un an, iar acum 2,78 km nu sunt gata nici după şase ani.

Cele mai citite

Hoffenheim – FCSB. Echipele de start – cine intră în locul lui Bîrligea

Hoffenheim - FCSB se joacă azi, de la ora 19:45, iar echipa antrenată de Charalambous duce lipsă de mai mulți jucători. FCSB trebuie să se...

Mark Rutte le cere statelor membre NATO să treacă la o „mentalitate de război”. Bugetul apărării majorat la 3% din PIB

Secretarul general al NATO, Mark Rutte, le-a cerut joi statelor membre ale Alianţei să treacă la o "mentalitate de război" şi să-şi crească bugetele...

România, țara numerarului: de la bancomate puține la banii „de la saltea”

Utilizarea numerarului rămâne o componentă esențială a economiei României, în ciuda avansului digitalizării Conform unei analize a Băncii Naționale a României, apetitul pentru cash al...
Ultima oră
Pe aceeași temă