5.2 C
București
duminică, 10 noiembrie 2024
AcasăSpecialFOTO. CFR Călători a introdus Trenurile Soarelui. Societatea de stat face aceeași...

FOTO. CFR Călători a introdus Trenurile Soarelui. Societatea de stat face aceeași greșeală ca anii trecuți: dacă nu te trezești dis-de-dimineață nu ai tren direct spre Mangalia. Mană cerească pentru patronii de autobuze și microbuze

Începând de vineri, 9 iunie, spre litoral circulă Trenurile Soarelui, programul estival de transport al CFR Călători.

Timp de trei luni, până la data de 10 septembrie, peste 40 de trenuri vor asigura legături din toată țara către staţiunile de la Marea Neagră și către Delta Dunării. Societatea de stat persistă însă în aceeași greșeală de ani buni, înghesuind toate garniturile directe spre Mangalia în prima parte a zilei.

La prima vedere, lucrurile stau bine: nu mai puțin de 16 trenuri vor lega zilnic Bucureștiul de malul mării, dintre care șapte vor circula direct până la Mangalia, făcând legătura cu stațiunile din sudul litoralului. O noutate a acestui sezon este revenirea, după ani buni, a utilizării Gării Băneasa pentru trenurile care vin de la Timișoara și Satu Mare, pentru a nu mai pierde timpul cu schimbarea locomotivei în Gara de Nord.

La fel ca în ultimii ani, trenurile directe către Mangalia nu sunt puține, dar ele sunt doar dimineața, așa că, de exemplu, dacă vineri ai scăpat ceva mai devreme de la serviciu nu mai ai legătură directă cu stațiunile din sudul litoralului, fiind nevoit să schimbi la Constanța. Și conexiunile nu sunt tocmai bune. De exemplu, dacă pleci din București Nord cu trenul InterRegio 1936 la ora 15,10, ajungi la Constanța la 17,42. Ei bine, pentru a-ți continua călătoria spre Mangalia ai tren abia peste aproape o oră, la 18,37 (Regio 8805). Evident că nimeni nu va aștepta atâta vreme în gară, ci se va duce la microbuz sau autobuz. Patronii firmelor de transport rutier își vor freca mâinile de fericire, iar CFR Călători va pierde mușterii.

Asta ca să nu mai vorbim de faptul că mulți vor prefera să ia autobuzele directe București-Mangalia, pentru a evita trambalarea cu bagaje în Gara Constanța.

Condiții de călătorie excelente

Trebuie spus faptul că din punctul de vedere al condițiilor de călătorie nu sunt prea multe lucruri de reproșat. Trenurile InterRegio sunt dotate cu instalații de climatizare și alte facilități. De asemenea, în unele vagoane din Trenurile Soarelui pasagerii pot beneficia de wifi gratuit și de servicii bar-bistro (înghețată, cafea, bauturi alcoolice și nealcoolice, snacks-uri), precizează CFR Călători.

Până acum câțiva ani, Trenurile Soarelui erau dotate cu vagoane restaurant în toată regula, unde puteai să mânânci dimineața o omletă, iar la prânz o friuptură cu cartofi prăjiți și salată. Cum a dezvăluit însă România liberă, pe șinele din țară mai circulă doar două vagoane restaurant, în cazul în care ele nu sunt la reparații.

CITEȘTE și GALERIE FOTO S-a defectat și ultimul vagon restaurant al CFR Călători. Ce soluție de avarie a găsit societatea: „Mirosea a ceafă de porc în tot trenul”. PLUS S-a ieftinit băutura!

Ce tarife de călătorie sunt la Trenurile Soarelui

O călătorie București – Constanța, fără reduceri, este 59,6 lei la tren InterRegio, iar până la Mangalia 66,3 lei.

Dacă se achiziționează un bilet dus-întors călătorul beneficiază de 10% reducere, iar dacă biletul este cumpărat online se mai adaugă o reducere de 5%. De asemenea, pentru cumpărarea biletelor cu cel puțin 21 de zile în avans reducerea este de 25% din tariful de transport. Cu oferta Minigrup 2-5 reducerile acordate sunt de până la 30% dacă achiziționarea se face online.

Trenurile Litoral, care circulă cu viteză sporită fără opriri intermediare între București Nord și Constanța și retur, ajung la destinație în aproximativ două ore. Durata călătoriei cu celelalte trenuri InterRegio, pe ruta București – Constanța, este în medie de două ore și 20 de minute.

Ce cadență au garniturile spre litoral

20 de trenuri vor pleca zilnic din București spre Constanța, 11 cu destinația Mangalia și cu opriri în toate stațiunile de la malul mării. În intervalul orar 07:30 – 10:30 cadența este de aproximativ un tren la fiecare 30 de minute, iar în intervalele orare 02:55-07:30 / 13:00-17:00 frecvența plecărilor este de aproximativ un tren pe oră.

În acest sezon, Trenurile Tineretului (Sibiu – Pitești/ București Nord/ Mangalia și retur) vor circula din 9 iunie ca trenuri InterRegio, cu tarife accesibile, la nivel de Regio. Plecarea din Sibiu este la ora 18:34, din Râmnicu Vâlcea la 21:05, din Piteşti la 00:55, din București Nord la 02:55, iar sosirea în Constanța la 06:05. În Mangalia ajunge la ora 07:53. Pentru întoarcere, trenul are plecare la 18:20 din Mangalia, la 20:10 din Constanța, la 23:15 din București Nord și cu sosire în Pitești la 01:13, în Râmnicu Vâlcea la 04:48 și în Sibiu la 07:20.

CITEȘTE aici programul integral de circulație al Trenurilor Soarelui

Cum ajungem în Delta Dunării

Pentru a facilita accesul turiștilor la Delta Dunării, un tren direct InterRegio va circula suplimentar pe ruta București Nord – Tulcea Oraș și retur. De asemenea, în fiecare zi, patru trenuri (două dus/două întors) vor continua să circule între Medgidia și Tulcea.

Până la Medgidia, trenurile ciurculă cu viteză sporită, de până la 160 km/oră, linia fiind modernizată. De aici și până la Tulcea însă, trenurile se deplasează cu viteza melcului, distanța de 144 km fiind străbătută în mai bine de trei ore.

CITEȘTE și CFR se zgârceşte la câteva zeci de mii de euro după ce a dat un miliard | OPINIE

 

Cele mai citite

Bitcoin se apropie de pragul de 80.000 de dolari, impulsionat de victoria lui Trump și de un Congres pro-cripto

Bitcoin a atins un nou record duminică, urcând la 79.771 de dolari, pe fondul entuziasmului generat de poziția pro-cripto a președintelui ales Donald Trump...

Diferențele salariale pe regiuni se adâncesc: Angajații din București câștigă dublu față de cei din Teleorman

Salariile medii nete au crescut în aproape toate județele din România, majoritatea înregistrând creșteri de peste 10%. Excepție fac județele Cluj, Mureș și Gorj,...

Istoricul Stefano Bottoni analizează influența modelului Orbán în Europa de Est și fragilitatea democrației românești

Într-un interviu pentru Contributors, Stefano Bottoni discută despre atractivitatea iliberalismului promovat de Viktor Orban și despre riscurile unui model similar în România Într-un interviu acordat...
Ultima oră
Pe aceeași temă