UPDATE 12.00. Surse din Ministerul de Interne arată că pilotul Gavrilă avea toate calificările să efectueze zborul și faptul că urma să susțină un examen nu înseamnă că nu putea pilota.
”Refitor la informațiile aparute cu presupusele concluzii preliminare la accidentul aviatic din Moldova – comandorul Gavrilă avea toate calificările pentru efectuarea zborului. Faptul că urma să sustina un examen pt instructor nu inseamna ca nu putea pilota. Așa cum toți avem categoria B și conducem auto, dar nu toți avem atestat să instruim pe alții la școlile auto pentru șoferi. Nu știm care este stadiul anchetei dar această clarificare o facem în considerarea memoriei fostului nostru coleg”, transmit surse din MAI.
–-
Anchetatorii au descoperit că la manșa elicopterului SMURD prăbușit săptămâna trecută în Republica Moldova, nu se afla de fapt comandantul unității de la Iași, ci copilotul Voicu Șocae. Se pare că pilotul Gavril Doru nu avea autorizație de a pilota acest tip de aeronave.
Aparatul de zbor avea o cameră video la bord, iar imaginile i-ar putea ajuta pe anchetatori să descopere cauzele prăbușirii. Iar conversațiile dintre pilot și turnul de control constituie probă în dosar. Până acum, toate ipotezele duc spre o eroare umană, transmite Digi 24.
Camera înregistrează toți parametrii de zbor, iar anchetatorii trebuie să analizeze ce a filmat înaintea prăbușirii. Registratorul de bord- o așa numită cutie neagră a elicopterelor, probele de la față locului și imaginile de la bordul elicopterului SMURD îi conduc pe anchetatori spre o posibilă eroare de pilotaj.
Citește și: Elicopter SMURD părbușit în R. Moldova. Cine sunt cei patru salvatori morți în accident
Elicopterul mai avea câteva zeci de kilometri până să ajungă la Cahul. Zbura foarte jos din cauza plafonului de nori coborât. Pilotul a urcat o pantă iar în fața lui a văzut stâlpi de înaltă tensiune. Aparatul a evitat liniile de curent, iar pilotul ar fi vrut să readucă elicopetrul la înălțimea dorită. Atunci a atins vârfurile copacilor deasupra cărora zbura în acel moment. Aeronava a rupt arborii pe o lungime de aproape 80 de metri, s-a dezintegrat și s-a prăbușit.
Este ipoteza principală a producerii accidentului. De altfel, turnul de control i-a avertizat pe piloți despre condițiile meteo. Cel care avea comanda elicopterului era Voicu Socae. Copilot era comandantul bazei din Iași, spun surse din anchetă. Și asta pentru că Doru Gavril urma să dea examen pentru a putea pilota acest tip de elicopter. Doru Gavril avea peste 4.000 de ore de zbor, dar nu toate la manșa aparatelor de tip Eurocopter.