BMW şi Toyota au încheiat astăzi un parteneriat strategic pentru dezvoltarea tehnologiilor ce folosesc hidrogenul drept combustibil. Rezultatul acestui parteneriat ar putea fi o maşină propulsată doar cu hidrogen, ce ar putea fi lansată în 2020, dar şi un model sport.
Parteneriatul pe care producătorul auto german îl are deja cu Toyota, cel mai mare constructor auto al Asiei, încă din 2011, a intrat astăzi într-o nouă etapă.
Acordul încheiat azi la Nagoya, Japonia, prevede mai multe direcţii de dezvoltare:
– un sistem complet de propulsie pe bază de hidrogen, inclusiv bateriile pe bază de hidrogen. Cele două companii au în plan lansarea în 2020 a unui model care să funcţioneze doar pe bază de hidrogen şi aer. Cel mai probabil un concept premergător va fi lansat în 2015, conform Reuters.
– un model sport. BMW şi Toyota vor începe studiile de fezabilitate pentru producţia unui model sport de clasă medie. Un prim rezultat în această direcţia s-ar putea să avem spre sfârşitul acestui an, cel mai probabil urmând să apară un concept în anii următori.
– materialele ultra-uşoare. Prin folosirea unor astfel de materiale se va reuşi reducerea masei totale a modelelor viitoare.
– tehnologii care să înclocuiască bateriile litiu-ion. Se vorbeşte despre dezvoltarea în comun a unei tehnologii litiu-aer, care ar putea da chiar mai multă energie decât cele li-ion.
Parteneriatul are însă o miză mult mai mare. BMW va putea ţine la distanţa concurenţa tot mai acerbă a Audi, investind în inovaţie şi având la dispoziţie know-how-ul şi tehnologia unui lider mondial în domeniul maşinilor hibride, cum este Toyota. Pe de cealaltă parte Toyota are la dispoziţie puternicele motoare disesel ale BMW.
În ceea ce priveşte producţia de maşini electrice BMW va introduce anul acesta un prim model, citadina i3, urmând ca în 2014 să lanseze şi un hibrid plug-in, i8. Cea mai avansată tehnologie pe bază de hidrogen folosită de BMW până acum este cea actuală de pe Seria 7, BMW Hydrogen 7 (vezi în imaginile de mai sus).
Parteneriatele între producători diferiţi nu sunt o noutate în lumea auto. Daimler AG are un parteneriat cu Renault în privinţa dezvoltării modelelor Smart. Iar Mini, deţinut de BMW, împarte motoarele pe benzină cu Peugeot.
VEZI CUM ARATĂ MINI CLUBMAN „Bond Street” (GALERIE FOTO)