Săptămâna aceasta a devenit oficial parteneriatul dintre Alfa Romeo şi Mazda pentru producerea unui roadster Alfa Romeo în Japonia pe platforma viitorului model Mazda MX-5.
Mazda MX-5 este unul dintre cele mai apreciate şi mai fiabile roadstere (maşini sport) cu tracţiune pe spate din lume. În acelaşi timp Fiat îşi doreşte transformarea brandului Alfa Romeo, pe care îl deţine, într-un succes comercial, asemenea celui înregistrat de Audi, care se află în portofoliul Volkswagen. Legatura dintre Fiat şi Mazda MX-5 va fi tocmai acest roadster, care va avea ca scop revitalizarea brandului Alfa Romeo.
Acest plan al lui Sergio Marchionne, CEO-ul grupului Chrysler-Fiat, pare să se concretizeze o dată cu lansarea parteneriatului italo-nipon, anunţat încă din luna mai a anului trecut. În Japonia Mazda MX-5 mai este cunoscută şi ca „Alfa Romeo japoneză”, ceea ce poate întări cu atât mai mult cultul pentru roadsterele pure, care le leagă.
Viitorul model sportiv va avea la fel ca şi Mazda MX-5 tracţiune pe spate şi va fi produs la fabrica Mazda din Hiroshima, urmând să fie lansat în 2015, după cum au confirmat ambii producători. Motorul va fi probabil cel de pe Giulietta, un turbo de 1,8 litri şi 230 CP.
Conform unui site italian, autoeditizione.com, în urma unei întâlniri la nivel înalt în cadrul Fiat s-a luat decizia ca începând cu 2016 să fie lansate pe piaţă nouă modele Afla Romeo, în prezent existând doar Giulietta şi MiTo. Afla Romeo ar urma să vândă până la 300.000 de unităţi anual.