1.3 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăTechPlatforme pentru campanii de influencer marketing

Platforme pentru campanii de influencer marketing

Aceste platforme vin în ajutorul companiilor care vor să lucreze cu Influenceri Marketing prin trei mari module:

Research și Discovery: accesul rapid și transparent la sute de Influenceri, cu toate statisticile la zi, nișe de conținut, platforme, audiențe și onorarii.

Implementare și Colaborare: instrumente de comunicare directă între cele două părți, de verificare și discuții pe marginea conținutului creat pentru campanie, inclusiv timeline general de campanie – totul in conversații private și criptate.

Raportare și Analiză: rapoarte automate și analiză pe rezultatele campaniilor derulate de către echipele de brand.

Creatorii de conținut prezenți în astfel de platforme sunt: bloggeri, vloggeri, modele/Lifestyle, sportivi, actori., etc. Un exemplu în acest sens este proiectul martech. După investiții în automatizare și optimizare, MOCAPP pune la dispoziţia brandurilor şi agenţiilor o platformă digitală avansată şi aduce 600 de Influenceri și module automatizate pentru campanii de Influencer Marketing. Platforma deține cea mai mare bază de date cu influenceri din România și Republica Moldova – peste 600 de creatori de conținut – iar obiectivele pentru 2020 vizează un rulaj de peste 150.000 euro și dublarea numărului de creatori prezenți în platformă. Lansată în 2017 de către antreprenorul online Florin Grozea, inițial în versiune beta privată, platforma este, la relansarea din 2019, proiectul martech cu cel mai mare grad de complexitate de pe piață și optimizează procesele necesare campaniilor online – de la identificarea celor mai potriviți creatori de conținut, până la automatizarea contractelor, analiză de performanță a campaniilor si rapoarte centralizate. “Am ascultat feedback-ul a peste 80 de agenții și peste 400 de profesioniști, în acești doi ani de testare a platformei, și am implementat o solutie software care rezolvă cele mai mari provocări din nișa Influencer Marketing. Este prima dată în România când o platformă martech aduce acest nivel de automatizare a campaniilor, iar beneficiile pentru branduri sunt importante: timpii alocați pentru documentarea și selecția Influencerilor, accesul la audiențe actualizate, imaginea sintetică asupra campaniilor, generarea automată a rapoartelor”, spune Florin Grozea, fondatorul MOCAPP. Pentru dezvoltarea soluției software care stă la baza platformei, compania are ca partener tehnologic echipa Life is hard|Work Soft – prima companie româneasca de software listată la Bursa de Valori București – piața AeRo, care are deja în portofoliu mai multe aplicații premiate internațional și dezvoltate pentru a susține transformarea zonelor urbane în comunități smart city. “Digitalizarea este prezenta deja în toate industriile, fie că vorbim de Fintech (banking), InsurTech (asigurări), PropTech (Real Estate),  SmartCity sau MarTech (marketing). Având în vedere că tot mai multe industrii își promovează serviciile și produsele pe canale digitale, automatizarea în marketing este un demers care vine în ajutorul tuturor acestor companii și susține optimizarea și eficienta în marketing, folosind tehnologia”, spune Erik Barna, fondator și CEO – Life is hard. Investițiile în dezvoltarea platformei MOCAPP se ridică la 200.000 de euro până la finalul anului 2020, iar în etapa următoare este vizată utilizarea tehnologiei machine learning în cadrul aplicației disponibile pentru branduri, respectiv lansarea aplicației pentru influenceri, inclusiv în versiune mobilă. Pentru a se încrie în platforma MOCAPP, creatorii de conținut au acces gratuit, iar onorariile pentru participarea la campanii de Influencer Marketing ajung în intregime la aceștia. Companiile, agențiile și freelancerii care derulează campanii de marketing cu ajutorul creatorilor de conținut online pot testa gratuit platforma timp de 14 zile. După încheierea acestei perioade, accesarea platformei se poate face în 2 variante de abonament: 94 euro/lună (pentru 1 brand), respectiv 230 euro/lună (pentru mai multe branduri).

Florin Grozea

“Piața de Influencer Marketing depășește 8 miliarde dolari la nivel global, conform cifrelor disponibile în Europa și Statele Unite, si este în creștere accelerată. În România vorbim despre un volum de business estimat la 10 milioane de euro anul acesta, cu procente de creștere care aproape se dublează în fiecare an și peste 2.000 de influenceri relevanți, număr de asemenea în creștere continuă. În acest context, MOCAPP este un proiect care ajută industria de marketing, devenind un instrument pe care specialiștii îl pot folosi în fiecare zi”, spune antreprenorul Florin Grozea. Creatorii de conținut prezenți în platformă în acest moment sunt:  45% bloggeri, 32% vloggeri, 25% modele/Lifestyle, 8% sportive, 7% actori. Mai mult de 90 dintre influenceri au peste 50.000 de subscribers pe Youtube și peste 120 dintre creatorii de conținut au mai mult de 50.000 de urmăritori pe Instagram. Cei 600 de influenceri acoperă 60 de nișe de conținut – de la fashion și beauty, la parenting și family, de la muzică și comedie, la food și evenimente.

 

 

Cele mai citite

Ministrul Apărării, Angel Tîlvăr, a avut o întrevedere cu reprezentanți ai Airbus

Ministrul Apărării Naţionale, Angel Tîlvăr, s-a întâlnit joi, la sediul Ministerului Economiei, cu o delegaţie a companiei Airbus, subiectul principal al discuţiilor fiind axat...

Producătorii locali, tot mai prezenți în restaurante: o asociație dedicată le susține accesul în HoReCa

Marius Tudosiei, fondatorul Asociației Lanțului Alimentar Scurt (ALAS), susține pentru ZF că micii producători locali de alimente, de la brânzeturi la sparanghel, câștigă teren...

Amazon, în vizorul UE: posibilă investigație pentru încălcarea Actului Piețelor Digitale

Uniunea Europeană ar putea deschide o investigație împotriva Amazon în 2025, sub suspiciunea că gigantul ar fi încălcat Actul Piețelor Digitale (DMA) prin favorizarea...
Ultima oră
Pe aceeași temă