Fraudele online, care au luat avânt odată cu pandemia și care continuă să facă victime și în prezent, au crescut nivelul general de anxietate a publicului în fața unor astfel de pericole. În același timp, clienții organizațiilor sau instituțiilor au așteptări mai mari de la acestea în ceea ce privește siguranța datelor și tranzacțiilor.
Studiul desfășurat de SAS și în țara noastră cu privire la fraudele online arată că 4 din 10 români declară că au întâmpinat mai multe fraude sau tentative de fraudă în ultimele 12 luni, comparativ cu trecutul. Doar 32% dintre români afirmă că nu au căzut niciodată victime ale unor fraude online. 19% dintre respondenți au fost fraudați de trei sau mai multe ori.
Cele mai folosite canale pentru încercarea de a frauda clienții:
• Telefonul fix – 17.6%
• Telefonul mobil – 67.1%
• Email – 64.8%
• SMS/ WhatsApp – 48.6%
• Poștă – 4.6%
• Social media – 43.1%
• Vizite la domiciliu – 5.9%
• Altele – 2.0%
8 din 10 români intervievați afirmă că sunt dispuși să folosească metode biometrice de autentificare (recunoaștere facială, a amprentei, etc.) pentru a-și securiza mai bine plățile și tranzacțiile online. În paralel, 4 din 10 persoane preferă o parolă statică pentru logarea în conturile aferente plăților online, în vreme ce 6 din 10 vor să se bazeze pe sisteme biometrice.