Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Ce este dieta macrobiotică

Dieta macrobiotică - cu rol de detoxifiere - are origini nipone și a suferit numeroase transformări în decursul timpului, însă principiile pe care se bazează sunt aportul scăzut de grăsimi și cel crescut de fibre alimentare.

Share

Maria Capelos 0 comentarii

Actualizat: 29.03.2016 - 20:57


Dieta macrobiotică - cu rol de detoxifiere - are origini nipone și a suferit numeroase transformări în decursul timpului, însă principiile pe care se bazează sunt aportul scăzut de grăsimi și cel crescut de fibre alimentare.

„Deoarece această dietă susține consumul de alimente sărace în grăsimi și bogate în fibre, este considerată ca o dietă recomandată persoanelor care postesc, dar și pacienților diagnosticați cu boli cronice sau cancer. Explicația ar fi că alimentele componente ale acestei diete sunt bogate în fitoestrogeni, substanțe care ajută la prevenirea și reducerea riscului apariției cancerului de sân, de exemplu“, explică nutriționistul Lygia Alexandrescu pentru Agerpres.

Ea susține că fiecare masă din cadrul dietei macrobiotice se bazează pe 50 - 60% carbohidrați (glucide) rezultate din orez brun, pâine din făină integrală de secară sau de ovăz, iar legumele reprezintă și ele 25 - 30% din compoziția mesei macrobiotice.

„Este recomandat ca o treime din legume să fie consumate proaspete, nemodificate termic, și restul să fie preparate la abur, fierte sau la grătar. Foarte recomandate în această dietă sunt fasolea verde sau uscată, lintea sau soia. Supele pot fi o parte importantă a dietei macrobiotice, cele mai indicate fiind cele de legume și zarzavaturi de sezon. Produsele de panificație de tip paste, fidea, pâine albă, foietaj etc. vor fi consumate foarte rar“, este sfatul nutriționistului.

Macrobiotic nu înseamnă ­vegetarian

Lygia Alexandrescu precizează însă că dieta macrobiotică nu exclude produsele de origine animală, acestea putându-se consuma de mai multe ori pe săptămână, însă în cantități mici.

„Orientarea trebuie să fie, bineînțeles, spre pește și nu spre carne roșie, ouă sau lactate. Nucile, semințele, migdalele pot fi consumate cu moderație în forma lor organică, neprăjite, nesărate. Dieta macrobiotică permite și consumul regulat de fructe, însă doar de fructe locale. Pentru pofticioșii de dulce dieta macrobiotică este permisivă, în sensul că se pot consuma deserturi (îndulcite natural cu fructoză) de 2-3 ori pe săptămână. Uleiurile care sunt permise în acest program alimentar sunt cele vegetale nerafinate: de măsline, de struguri sau de porumb“, afirmă nutriționistul.

Nu trebuie uitat însă, ține să sublinieze nutriționistul, faptul că dieta macrobiotică are și niște limitări nutritive. Astfel ea furnizează cantități mici de proteine, vitamina B12, fier, calciu, magneziu, fiind necesară suplimentarea acestor trofine.  

Citește totul despre:

Comentarii

loading...