Sursa: NASA

Fotografia Zilei: Eneceladus cu noi ,,gheare de tigru”

Credit Foto : NASA

Adriana Constantinescu 0 comentarii

Actualizat: 28.04.2020 - 00:24

NASA a publicat în 27 Aprilie 2020, captură cu Enceladus.

Se pot observa fâșii proaspete de „gheare de tigru” pe suprafața Enceladus, luna care aparține lui Saturn.

Enceladus este a șasea lună ca mărime a planetei Saturn. Enceladus are o activitate geologică continuă.

Prezentare generală publicată de NASA.GOV:

De zeci de ani, oamenii de știință nu au știut de ce Enceladus a fost cea mai strălucitoare lume din sistemul solar sau cum a avut legătură cu inelul E al lui Saturn. Cassini a descoperit că atât acoperirea proaspătă de pe suprafața sa, cât și materialul înghețat din inelul E provin din orificii de cratere conectate la un ocean de apă sărată subterană globală care ar putea găzdui cratere hidrotermale.

Puncte cheie
◆ Luna Saturn Enceladus este un corp mic și înghețat, dar Cassini a dezvăluit că această lume oceanică este una dintre cele mai interesante destinații științifice ale sistemului solar.
◆ Cassini a descoperit că jeturile asemănătoare ghezerelor scurg vaporii de apă și particulele de gheață dintr-un ocean subteran, sub scoarța glaciară a Enceladus.
◆ Cu oceanul său global, chimia unică și căldura internă, Enceladus a devenit un lider promițător în căutarea noastră pentru lumi unde viața ar putea exista.
Înainte ca Cassini să ajungă la sistemul Saturn, exploratorii planetari aveau doar bănuieli că s-ar putea întâmpla ceva interesant pe Enceladus. Imaginile de la nava spațială Voyager din anii 1980 au indicat că, deși această lună este mică - doar aproximativ 500 de mile (500 de kilometri), suprafața glaciară este remarcabil de netedă în unele locuri și de un alb strălucitor peste tot. De fapt, este cel mai reflector corp din sistemul solar.

Citește totul despre:

#nasa #saturn #enceladus