Ideea de a se ține cursuri prin internet a fost deja pusă în aplicare, în mod individual, de foarte multe cadre didactice, fără însă ca aceste cursuri să fie certificate de către Ministerul Educației și Cercetării ca fiind valabile conform programei școlare.
“În momentul de față, specialiștii realizează o analiză a situației la zi din perspectiva predării prin platformele online care au început să devină funcționale și din perspectiva numărului de unități școlare atrase în acest proces”, a confirmat vicepremierul Raluca Turcan.
Autoritățile române încearcă, astfel, să copieze modelul aplicat în țările occidentale, deși situația din România are probleme specifice, care nu se pot rezolva prin ordonanțe militare. Astfel, potrivit unor ONG-uri, circa 500.000 de copii, mai ales din mediul rural, din totalul celor trei milioane de elevi și de preșcolari ai României, nu au acasă nici calculator, nici laptop, nici tabletă care să le permită să participe la cursuri online. De asemenea, nici legătura la internet nu este încă disponibilă în toate comunitățile rurale din România, iar acest lucru nu se rezolvă de azi pe mâine.
Un mesaj optimist a fost însă transmis de Camelia Gavrilă, deputat PSD. Potrivit acesteia, în luna aprilie 2020 erau planificate două săptamâni de vacanţă şi o săptămână de ”Școala altfel”, iar în aceste condiţii materia nepredată în luna martie se poate recupera. Teoretic, materia se poate recupera chiar dacă ar fi suspendate cursurile până la sfârșitul lunii aprilie.
Până când Ministerul Educației va anunța o decizie oficială, ministrul Monica Anisie a adresat un mesaj limpede: “Fac un apel la calm pentru părinți, elevi, studenți, cadre didactice. Îi rog să stea în casă și să continue învățarea de acasă”.