Scandalul Volkswagen face parte dintr-un cadru mai larg al înșelătoriilor practicate de industria auto europeană, conform unui studiu de la Bruxelles. Majoritatea constructorilor europeni au manipulează testele pentru stabilirea emisiilor de CO2, respectiv a consumului.
Transport & Environment (T&E), un ONG care colaborează cu Comisia Europeană, a prezentat un raport conform căruia majoritatea mașinilor noi produse în Europa au emisii de CO2 cu 40% mai mari decât o indică cifrele oficiale, conform ANE.
Cu toate că spune că dispozitive de manipulare a emisiilor de noxe precum cele folosite de Volkswagen nu ar fi prezente și la alți constructori auto, T&E acuză industria auto europeană că recurge la diverse tactici pentru a manipula testele pentru stabilirea emisiilor și implicit al consumului.
Citește și Audi recunoaște că trișat la testele de emisii. Câte milioane de mașini sunt afectate
„Scandalul Volkswagen a fost doar vârful icebergului”, a spus Greg Archer, manager pentru vehicule verzi în cadrul T&E. Paguba din buzunarul fiecărui client s-ar ridica la circa 450 euro anual, doar calculând pe baza diferenței dintre consumul oficial al mașinii și cel real, din trafic.
Cum păcălesc producătorii testele
T&E spune că unele modele ale unor constructori precum Mercedes-Benz, BMW sau PSA/Peugeot-Citroen consumă și cu 50% mai mult, în condiții reale de trafic, decât în actele mașinii. Astfel noile modele Mercedes Clasele A, C și E ar depăși chiar și pragul de 50%.
Producătorii păcălesc testele prin colantarea ușilor mașinilor cu materiale speciale care reduc rezistența la înaintare, folosirea de cauciucuri speciale, efectuarea testelor doar pe anumite suprafețe.
Citește și Scandal Volkswagen: Noi demisii la vârf. Cine îl urmează pe Winterkorn
Organizația de la Bruxelles a semnalat pentru prima dată problemele legate de disconcordanța dintre cifrele oficiale și cele reale ale constructorilor auto încă din anul 1998. Conform rapoartelor adunate de-a lungul timpului, diferențele dintre cele două cifre au crescut, de la 8%, media din 2001, la peste 40% în prezent.
Scandalul Volkswagen, care a dus la apariția a numeroase anchete în sectorul industriei auto europene, inclusiv penale (Winterkorn), a pornit după ce autoritatea de reglementare a emisiilor de noxe din SUA a scos la iveală faptul că producătorul german manipulase testele efectuate în SUA prin folosirea unui soft, ascuns pe modelele cu motorizări TDI (diesel).
Citește și Scandal Volkswagen: Fostul CEO, Winterkorn, ANCHETAT penal în Germania