17 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialStart in lumea cailor putere!

Start in lumea cailor putere!

Editia 2006 a Campionatului Mondial de Formula 1 va incepe maine, la Sakhir, cu Marele Premiu al statului Bahrain si va fi una marcata de numeroase schimbari in regulamentul sportiv si cel tehnic, dar si in privinta componentei echipelor. Spre deosebire de ultimii trei ani, in care s-au luptat zece echipe pentru doua titluri mondiale, cel al pilotilor si cel al constructorilor, editia din acest an a F1 readuce la start 11 formatii. Ultima venita, Super Aguri, este creatia fostului pilot de F1 Aguri Suzuki, constructorul Honda oferindu-i motorul V8, un pilot, Takuma Sato, si asistenta tehnica. Patru echipe vor concura cu nume noi: Honda (fosta BAR-Honda), Midland F1 (fosta echipa Jordan), Toro Rosso (fosta Minardi, a doua echipa a companiei Red Bull) si BMW Sauber (constructorul german s-a despartit de Williams si a achizitionat echipa Sauber). La capitolul piloti debutanti, trei nume noi vor lua startul in MP al statului Bahrain. Cel mai cunoscut este Nico Rosberg, fiul campionului mondial de F1 din 1982, finlandezul Keke Rosberg, care va conduce un Williams. Scott Speed va debuta la volanul unui monopost Toro Rosso si este primul pilot american din F1 din ultimii 12 ani. Al treilea debutant va fi japonezul Yuji Ide, de la Super Aguri.
Principalele schimbari in componenta echipelor vizeaza Ferrari, Honda, BMW Sauber si Williams. Brazilianul Felipe Massa de la Sauber l-a inlocuit pe compatriotul sau Rubens Barrichello la Ferrari. Rubens a plecat la Honda, in locul japonezului Takuma Sato, trecut la Super Aguri. Nico Rosberg a venit la Williams in locul lui Nick Heidfeld, plecat la BMW Sauber.
Cea mai tare lovitura pe piata transferurilor a dat-o insa in aceasta iarna McLaren Mercedes, care l-a angajat din 2007 pe Fernando Alonso. Aceasta mutare a generat speculatii ca Kimi Raikkonen va parasi echipa anglo-germana si va trece la Ferrari in locul lui Michael Schumacher, care s-ar retrage la sfarsitul acestui an.
Modificarile de regulament pentru 2006 introduse de FIA sunt in primul rand de ordin sportiv. Nici un pilot nu va putea utiliza mai mult de 7 seturi de pneuri pentru teren uscat, 4 seturi pentru ploaie si 3 seturi pentru conditii extreme, pe intreaga durata a week-end-ului unei curse. Calificarile se vor desfasura intr-o sedinta cu trei faze. Dupa prima faza ultimele 6 masini vor fi eliminate, apoi in a doua alte 6, pentru ca in faza a treia cele 10 masini ramase sa se lupte pentru pole-position. In ce priveste regulamentul tehnic s-a facut o singura modificare, motorul V10 a fost inlocuit cu unul V8, iar cilindreea a fost coborata de la 3.000 cmc la 2.400 cmc si puterea la 700-750 de cai. Schimbarile adoptate de FIA pentru 2006 vizeaza stimularea competitiei sportive in detrimentul celei tehnice, sporirea sigurantei si reducerea costurilor, dar ramane de vazut daca efectul va fi cel dorit. Asadar se anunta un sezon 2006 echilibrat, fara o echipa dominanta, spectaculos si prin prisma acestor numeroase schimbari.

Cele mai citite

Sorina Pintea, condamnată la închisoare

Sorina Pintea, fost ministru al Sănătăţii, a fost condamnată la 3 ani şi 6 luni cu executare, printr-o sentinţă pronunţată, astăzi, de Tribunalul Cluj."În...

A născut soția lui George Simion

Președintele Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), George Simion, a primit un veste bună mult așteptată. Liderul AUR este tată. George Simion a anunțat pe Facebook că...

Președintele clubului Rapid, Daniel Niculae, urmărit penal! Acuzațiile care i se aduc

Preşedintele clubului Rapid, Daniel Niculae, a fost pus sub acuzare de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti, pentru că l-a plătit şi ajutat...
Ultima oră
Pe aceeași temă