2.8 C
București
sâmbătă, 11 ianuarie 2025
AcasăSportPartidele au ramas datoare in urma alegerilor

Partidele au ramas datoare in urma alegerilor

Potrivit sumelor prezentate de Autoritatea Electorala Permanenta, in urma alegerilor parlamentare partidele au ramas datoare vandute.

PSD, in alianta cu PC, are de achitat restante in valoare de 7 milioane lei, iar in urma raportului venituri-cheltuieli, social-democratii au iesit pe minus cu peste 6,3 milioane lei. In total, social-democratii au consumat in campania electorala 30 milioane lei. O afacere buna insa, tinand cont ca au ajuns la putere. Democrat-liberalii au ramas cu o datorie de 6,6 milioane lei. Ei au cheltuit 25,9 milioane lei. La randul lor, liberalii au restante de 1,79 milioane lei si un deficit general al campaniei de 357.000 lei. Cheltuielile PNL au fost de 24,08 milioane lei. Pe "plus" a iesit  doar PRM, care a cheltuit mai putini bani decat avea alocati pentru campania electorala. Peremistii au facut o economie de 5.703 lei, insa nu au castigat nimic la aceasta afacere pentru ca nu au intrat in Parlament, iar subventia primita de la bugetul de stat o vor restitui, potrivit Legii finantarii partidelor.

PDL a fost campionul cheltuielilor pe reclama, investind in imagine pentru candidatii uninominali peste 24 milioane lei. Cei mai multi bani s-au dus pe tiparituri si materiale promotionale (10,3 milioane lei), pe publicitatea din presa scrisa si audiovizuala – 9,7 milioane lei, iar pe cea stradala – 3,3 milioane lei. PSD a dat in jur de 24 milioane lei in publicitate, 12 milioane ducand-se in materiale promotionale, iar in reclama din presa – 7,4 milioane, in timp ce social-democratii nu au cheltuit decat 5 milioane lei in bannere stradale. Liberalii sunt cu putin in urma celor doua partide la capitolul imagine.

PNL a cheltuit aproape 20 milioane lei pentru publicitate, cei mai multi investiti in imaginea presedintelui partidului, Calin Popescu Tariceanu, bani aproape irositi deoarece fostul premier era pe cale sa piarda locul din Parlament, el fiind beneficiar al redistribuirii. 10,5 milioane ale liberalilor s-au dus pe materiale promotionale, iar 7,5 milioane pe publicitate in mass-media si doar doua milioane pentru publicitate stradala. Partidele au investit sume mici pentru sondaje de opinie si consultanta. PSD nu a dat pentru alegerile parlamentare decat 300.000 lei pentru a afla estimari ale rezultatelor la alegeri, in timp ce, la alegerile locale, a investit doua milioane lei.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă