Consilierii generali au aprobat, marţi, înfiinţarea funcţiei de administrator public, persoană care va ocupa postul, prin concurs. Aceasta va coordona aparatul de specialitate al primarului general, instituțiile și serviciile publice de interes local, precum și societățile comerciale înființare de Consiliul General al Municipiului București (CGMB), arată News.ro.
Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 37 de voturi „pentru”, cinci abţineri şi şase voturi „împotrivă”.
Potrivit proiectului de hotărâre, pentru ocuparea acestei funcţii se va desfăşura un concurs constând într-o selecţie în prealabil a dosarului, urmată de o probă scrisă şi un interviu. Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină minimum 70 de puncte la proba scrisă şi la interviu.
Persoana ce va câștiga concursul va fi în subordinea directă a primarului general.
Administratorul public va primi un salariu de bază cel puţin cât al secretarului general al Primăriei Capitalei şi cel mult indemnizaţia primarului general.
„Multitudinea şi complexitatea problemelor cu care se confruntă municipiul Bucureşti impun profesionalizarea sistemului decizional şi executiv de la nivelul administraţiei, instituţia administratorului public devenind, în acest context, o componentă importantă a managementului public modern, la nivel executiv”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
„Facem primii paşi pentru înfiinţarea holding-ului „Bucureşti – Capitală europeană” pe principiul european şi potrivit legislaţiei comunitare. Acest holding va fi alcătuit din peste 20 de societăţi comerciale pe acţiuni, nu SRL-uri, cum greşit s-a afirmat zilele trecute, 100 la sută acţionar fiind municipalitatea, deci bucureştenii, nu privatizăm Capitala”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea.