16.5 C
București
joi, 19 septembrie 2024
AcasăSportCandidatii colindatori

Candidatii colindatori

» Obligate sa-si refaca intreaga strategie electorala, din cauza schimbarii sistemului de vot, partidele parlamentare si-au propus ca in campania electorala pentru alegerile parlamentare care debuteaza oficial astazi sa bata cu piciorul toate drumurile tarii si sa mearga din casa in casa.

» Competitia este axata pe un program electoral personalizat, mai putin pe culoarea si ideologia politica a partidelor care trimit in cursa o armata de aproape 3.000 de candidati.

Partidul democrat-liberal isi va concentra campania pe doua directii de comunicare, cu adresare directa catre cetatean. PSD a fost declarat principalul adversar al democrat-liberalilor, in documentul de strategie precizandu-se ca "lupta in campanie se va desfasura umar la umar cu PSD". Potrivit primei directii de comunicare, politicianul PD-L joaca rolul cetateanului revoltat, avand drept slogan "Ei cu ei, noi cu voi". Abia in plan secundar se vor face referiri la oferta partidului, "Romania pe maini mai bune", care sa aduca in atentia alegatorului faptul ca PD-L este in slujba cetateanului. Din mapa materialelor de publicitate electorala a candidatilor s-a dat ordin sa nu lipseasca lozinca "Romania pe maini mai bune".

In conceptia PD-L, principalul atu al candidatului este competenta, iar exemplul pe care il vor da democrat-liberalii se va referi la Theodor Stolojan. De asemenea, in strategia portocalie, se recomanda atacul la persoana, in mod aplicat contracandidatilor din colegiile uninominale.
Astfel, candidatii PD-L au fost invatati ca de pe posterul contracandidatului PNL si PSD nu trebuie sa lipseasca atasarea unui stiker cu textul "Acesta este unul dintre cei 322 care au votat pentru suspendarea presedintelui". Insa atacurile incisive trebuie lansate mai ales la adresa PSD si a presedintelui Mircea Geoana, candidatul social-democratilor la functia de premier. Democrat-liberalii beneficiaza de un ghid de campanie din "usa in usa", in care sunt precizate clar modalitatile in care trebuie sa fie facut acest tip de campanie.

"Cu cat candidatul viziteaza mai multi locuitori ai colegiului decat contracandidatii sai, cu atat sansele sale de reusita sunt mai mari. Este extrem de important ca cel care face aceste vizite la domiciliu sa fie candidatul, insotit de cativa voluntari. Este foarte important ca, in cadrul intalnirilor, candidatul sa stie cand sa vorbeasca si cand sa asculte", se arata in documentul de strategie. Ghidul de campanie recomanda candidatului sa petreaca minumum 15 ore pentru campania "usa in usa". Pentru a nu aparea diverse surprize, candidatii PD-L au fost instruiti sa faca bine sa-si lase bijuteriile acasa si sa aiba o tinuta adecvata.

PSD merge pe aceeasi strategie de campanie electorala, punand accent pe legatura directa cu alegatorul.
Pesedistii prefera insa si intalnirile cu masele de oameni, in locuri publice si de mare importanta pentru localitatea in care au loc. Social-democratii vor avea drept tinta o anumita categorie de alegatori, in centrul atentiei fiind pensionarul.
In toata tara, PSD a inceput o campanie masiva de laude potrivit carora ei au majorat pensiile, meritul este al PSD, nu al Guvernului liberal. Dusmanii declarati ai social-democratilor fiind Traian Basescu si PD-L, un accent deosebit vor pune pe denigrarea acestora, mai putin a liberalilor. Totusi, si PNL are portia sa referitoare mai ales la majorarea salariilor pentru profesori, oamenii PSD punand accent pe faptul ca, respingand majorarea lefurilor, liberalii invrajbesc diferite categorii sociale.

 

O strategie foarte aplicata a fost elaborata de PSD Cluj, care a dat tonul in toata tara, invatamintele de aici fiind difuzate tuturor organizatiilor de partid. seful campaniei acestei filiale, stefan Dimitriu, a recunoscut cu putin timp in urma ca tinta principala a partidului o constituie pensionarii "pentru ca reprezinta un grup electoral disciplinat".
Dimitriu a identificat nevoia de mesaje diferite pentru electoratul rural si cel urban. In consecinta, daca electoratul de la tara ar trebui "invaluit" prin cuvinte simple, cel de la oras ar trebui sa aiba parte de discursuri academice. Pesedistii au fost sfatuiti sa mearga la tara imbracati cat mai simplu, candidatul sa fie insotit de preot si de un om al locului, sa fie organizate concerte in sate cu formatii de muzica populara.

 

Pentru mediul urban se vor amenaja corturi ambulante care sa fie prezente prin cartiere, corturi in care medici specialisti sa ia tensiuni si glicemii in mod gratuit. PSD ar intentiona sa organizeze la finalul campaniei un mare miting electoral la care sa fie prezente toate personalitatile partidului.
Liberalii se axeaza pe conflictul dintre dreapta si stanga, cu PSD definit ca principal adversar. Liberalii spun ca ei au in mod clar o ideologie de dreapta, PSD reprezinta dusmanul de stanga, in timp ce PD-L este aruncat in zona de centru, dezavantajoasa. In acest context, candidatii liberali au fost sfatuiti sa incerce sa-l ignore pe Traian Basescu, dar si PD-L.

 

Singurul care are "treaba" si pune la punct aceasta zona politica este doar candidatul desemnat la functia de premier, respectiv acelasi Calin Popescu Tariceanu. PNL pune accent pe realizarile Guvernului Tariceanu, considerand ca Romania a crescut in patru ani de zile cat alte state in 10-14 ani. Liberalii vor sustine ca ei
si-au asumat rezolvarea problemei proprietatilor confiscate abuziv. si liberalii pun accent pe atragerea pensionarilor, sustinand ca Guvernul le-a marit pensiile si ca a alocat cei mai multi bani invatamantului.
Liviu Dragnea, unul dintre sefii campaniei electorale a PSD, ne-a declarat ca mesajul partidului sau se va axa pe ideea ca Romania are nevoie de stabilitate si de competenta. "Oamenii trebuie sa faca diferenta dintre guvernarile Aliantei D.A. Si cea a PSD. Unde am lasat noi in 2004 tara si unde se afla acum", ne-a spus Dragnea.
In schimb, Vasile Blaga, seful de campanie al PD-L, sustine ca partidul sau va lupta cu PSD, pentru ca "PNL este prea mic pentru felia asta".

Cele mai citite

Institutul Regional de Oncologie din Iași are cabinet de vaccinare anti HPV

A fost deschis primul cabinet de vaccinare anti-HPV din zona Moldovei, situat la Centrul de Screening și Diagnostic în Boli Oncologice al Institutului Regional...

Debut amânat! N’Jie și Boupendza vor juca primul meci pentru Rapid abia în octombrie

Fanii Rapidului vor trebui să aștepte până în luna octombrie pentru a-i vedea la lucru pe noile vedete ale echipei, Clinton N'Jie și Aaron...

Ședință de urgență la Ministerul Mediului, în contextul debitelor Dunării

La ședință participă reprezentanți de la Apele Române și de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Reprezentanții instituțiilor care urmăresc cotele Dunării vor merge în...
Ultima oră
Pe aceeași temă