Trenurile pot să pară mai mult decât depășite în secolul XXI, dacă le comparăm cu avioanele cu reacție. În prezent, trenurile nu reprezintă prima opțiune în ceea ce privește transportul pentru americani, în timp ce în Europa și Asia lucrurile arată mai bine dacă ne raportăm la infrastructura feroviară.
Această situație contrastează, însă, cu cea din secolul trecut, când trenurile, în general, și cele blindate, în particular, au jucat un rol importat în timpul celor două războaie mondiale.
Citește și: FOTO: Cum arată cel mai mare șantier naval din RUSIA, unde sunt construite SUBMARINELE NUCLEARE
Trenurile blindate au fost folosite, pentru prima oară, în timpul Războiului Civil american, conform Fundației Jamestown. Însă această modalitate de transport a trupelor a prins un contur clar în Primul Război Mondial, când Rusia o utiliza ca pe o formă de apărare a trupelor în timpul transportului prin vastul său teritoriu.
În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, trenurile blindate au fost folosite intensiv, începând cu Polonia și continuând cu Germania nazistă, Rusia sau Canada, conform Busiess Insider.
Citește și: FOTO: Cum arată, în exterior și interior, trenurile RUSEȘTI de mare viteză, fabricate de Siemens
Astfel de trenuri nu erau doar blindate, ci erau și înarmate cu artilerie grea și erau dotate cu tunuri, mitraliere, tunuri anti-aeriene și tancuri.
Cu toate acestea, astfel de trenuri deveneau, cu ușurință, o țintă pentru inamici prin sabotarea liniei ferate.
După cel de-Al Doilea Război Mondial, avansul tehnologic a aruncat trenurile blindate în istorie, însă galeria foto de mai sus ne arată cum era privită forța blindată în urmă cu aproape 100 de ani.
Citește și: FOTO: Cântărește cât un Airbus A380. Cum arată cel mai mare CAMION din lume, fabricat în BELARUS