» Fregata Regina Maria a obtinut calificativul maxim la aplicatia NIRIIS 2007.
» Echipajul a fost nevoit sa rezolve mai multe situatii de criza.
Saptamana trecuta a fost dificila pentru cei 200 de marinari de la bordul fregatei Regina Maria. Sub comanda NATO, grecii au organizat una dintre cele mai complexe aplicatii navale, NIRIIS 2007, la care au participat avioane, elicoptere si submarine. Scenariul, extrem de bine pus la punct, a inclus o serie de elemente surpriza. Gruparea inamica pe care fregata noastra a trebuit sa o monitorizeze a devenit agresiva, iar intaririle promise Reginei Maria n-au mai ajuns la destinatie. S-a regizat astfel o situatie ce oricand poate deveni realitate in cadrul misiunilor reale de patrulare in zona Golfului Persic. In astfel de momente trebuie sa te descurci singur, dar fara a incalca regula jocului. si pentru ca munca romanilor sa fie si mai grea, noaptea echipajul a trebuit sa descopere doua submarine suspecte in loc de unul, asa cum se anuntase la "sedinta tehnica".
"Cea mai spectaculoasa actiune din aceste 36 de ore de lupta continua a fost aceea a grupei de boarding. Nava interogata si apoi supusa verificarii a fost Kalouba, rol jucat de tancul de apa HS Kalliroe (A 468). Dificultatea a constituit-o marea capricioasa, care a facut ca puntea tancului de apa sa fie aproape permanent in apa, ingreunand cautarea materialelor interzise. Dar echipa condusa de capitanul Alexandru Mitel a reusit sa descopere pachetul cu substante chimice interzise, indeplinindu-si misiunea," a declarat capitanul Mihai Egorov, Grupul Mass-Media al Fortelor Navale.
Examen
la apuntare
Din scenariul
aplicatiei nu a lipsit
nici elementul
aeropurtat. Apuntarea unui elicopter grecesc la bordul fregatei Regina Maria si instalarea acestuia in hangarul special amenajat la pupa s-a dovedit a fi o operatiune extrem de utila pentru echipaj. Cum peste cateva saptamani Regina Maria va primi propriul elicopter naval, fabricat la IAR Brasov, cu echipajul aferent, grupa tehnica a fregatei au facut o ultima repetitie in conditii reale de mars, in timpul misiunilor de lunga durata, mentenanta elicopterului se face exclusiv la bord.