Rezultatul a zeci de ani de activitate a balastierelor din zonă a făcut ca suportul pe care s-a construit principalul pod de la Tupilați, Neamț, peste râul Moldova, să dispară, luat de apă sau luat cu basculanta, iar structura care susține calea de rulare a ajuns să stea în aer.
„ Întrucât pe pod nu există restricții de tonaj este lesne de înțeles că structura este suprasolicitată: greutatea podului și a utilizatorilor se descarcă pe o suprafață mai mică de fundare). Prin urmare, dacă nu se intervine de urgență este doar o problemă de timp până când se va ajunge la prăbușire.”, scrie pe Facebook arhitectul Horațiu Buzatu.
După lucrări de decolmatare recent, dar mai ales după zeci de ani de exploatare sălbatică şi necontrolată la balastierele din zonă, podul pare că s-a înalţat, o parte dintre pilonii de susţinere stau, pur şi simplu, în aer! Iar pe pod, care nu-i scurt deloc, dimpotrivă, se circulă şi, aparent, fără restricţii adevărate, mai ales că în zonă încă se extrag agregate.
Situația în care se află acest pod din Neamț, peste râul Moldova, de la Tupilați, este arătată cel mai bine de fotografiile recente
Fotografiile arată care este situaţia acum. Probabil cei de la Consiliul Judeţean îl aşteaptă pe Anghel Saligny, pe bază de finanţatare, să-i scoată din impas, dar nici măcar spiritul genialului inginer nu-i va salva dacă se va întâmpla o nenorocire acolo. Aşteptăm, oficial, un punct de vedere al instituţiei judeţene cu privire la situaţia podului, dacă există vreun studiu de rezistenţă recent, care este stadiul unui nou proiect şi dacă el are şanse de reuşită în următorii ani de mandat ai lui Ionel Arsene. Până atunci, să admirăm un pod pe care se circulă încă.
Până atunci, ne limităm să publicăm opinia cititorului nostru, om care pare să fie nu numai implicat, dar şi de specialitate: ”În zona podului este nevoie de o colmatare pentru a se acoperi cu pietriş picioarele podului până la cota de proiectare, ori decolmatarea a dus la agravarea situaţiei podului. Pentru a se remedia situaţia trebuie construit un prag de fund la nivelul pe care ar trebui sa-l aibă fundul albiei şi interzicerea exploatărilor de balastieră 2 km în aval şi 1 km în amonte. Lăcomia şi iresponsabilitatea pot să ducă la o tragedie, podul se poate prăbuşi în orice moment cu traficul greu. O comisie de experţi ar trebui să propună masurile imediate: limitarea tonajului şi altele„, scriu cei de la mesagerulneamt.ro.
Citiți România Liberă și pe Google News!