Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, a explicat Comisiei pentru Dezvoltare Regională din Parlamentului European direct pe şantierul autostrăzii Arad-Timişoara situaţia exactă a lucrărilor şi motivele întârzierilor pe coridorul IV Paneuropean. „Se lucrează pe două tronsoane: Cernavodă-Constanţa şi Arad-Timişoara”, a arătat secretarul de stat Eusebiu Pistru. Deocamdată, autostrada din vestul ţării este executată în proporţie de 30%, iar centura Aradului, în regim de autostradă, doar 16%. În schimb, din cele 14 situri arheologice care au încetinit lucrările, 13 au fost deja descărcate. „Noi sperăm ca la sfârşitul anului viitor să inaugurăm autostrada Arad-Timişoara”, a declarat Sorin Lucaci, directorul adjunct al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Întârzieri de opt luni
„Întârzierile sunt şi din cauza proiectării şi încercăm să recuperăm aceste întârzieri care sunt de opt luni de zile. În urma unor verificări se va vedea exact cine se face vinovat de aceste întârzieri şi se vor lua măsuri”, a declarat Eusebiu Pistru. Până la sfârşitul acestui an, a arătat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, şi tronsonul de autostradă Nădlac-Arad va fi scos la licitaţie. „Infrastructura este un lucru extrem de important pentru România”, a declarat Lambert van Nistelrooij (Olanda), preşedintele delegaţiei Comisiei pentru Dezvoltare Regională din Parlamentului European. Autostrada Arad-Timişoara este un proiect finanţat prin Programul Operaţional Sectorial – Transport (SOP-T 2007 – 2013), BEI şi BERD.