Firma controversatului om de afaceri Dorinel Umbrarescu, UMB Spedition, si cea a la fel de controversatului Costel Casuneanu, PA&CO, sunt prezente intr-un consortiu care a depus oferte pentru constructia tronsonului Bucuresti-Ploiesti (cu o lungime de peste 60 kilometri) al Autostrazii Bucuresti-Brasov. Alaturi de consortiul romanesc format din PA&CO Holding, Euroconstruct, UMB Spedition si Comaxa, s-au mai aratat interesate de acest contract si trei companii straine: Strabag, Vinci si Vegyepszer (Ungaria). „Am deschis procedura pe 2 august, patru companii prezentand oferte concrete. In functie de modul in care au respectat toate cerintele din cele 1.800 de pagini ale caietului de sarcini o sa alegem pana pe 25 august compania care va dezvolta acest tronson”, a declarat directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Liviu Dinboiu.
Potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor, compania selectata se va ocupa de proiectarea si construirea acestui tronson, cu o lungime de 61,8 kilometri, la care se adauga 0,5 km de drum de legatura cu DN1. „In mod normal, lucrarile, din punct de vedere tehnic, ma refer aici la organizarea de santier, care ar trebui sa inceapa pe 16 septembrie, iar lucrarile de constructie ar putea demara inca din toamna, in functie de vreme. Se pot face lucrari la poduri sau la terasamente, dar conteaza mult si vremea”, a explicat directorul CNADNR.
Autostrada Bucuresti-Brasov va fi impartita pe cinci tronsoane, patru dintre acestea urmand sa fie licitate in cursul acestui an. Lucrarile la autostrada Bucuresti-Brasov sunt estimate la 1,6 miliarde de euro, banii urmand sa fie alocati din surse bugetare.
Oamenii de afaceri bacauani Dorinel Umbrarescu si Costel Casuneanu, supranumiti si „regii asfaltului”, au fost in centrul mai multor scandaluri mediatice. Ei au fost acuzati ca au primit contracte preferentiale de lucrari din bani publici in timpul mandatului de ministru al Transporturilor al lui Miron Mitrea.