24.1 C
București
marți, 24 septembrie 2024
AcasăSpecialTransurb a invins legea

Transurb a invins legea

Dupa un an si jumatate de contestatii, operatorul local de transport va reusi in sfarsit sa achizitioneze 40 de noi mijloace de transport.
Dupa un an si jumatate de blocaj  din cauza lacunelor OG 34, referitoare la achizitiile publice, municipalitatea galateana va reusi sa achizitioneze 30 de autobuze si 10 troleibuze, care vor rezolva cel putin in parte problemele transportului public din oras. Licitatia pentru desemnarea firmei prin intermediul careia se va face achizitia a fost validata, dupa ce termenul de depunere a fost depasit fara ca vreun concurent sa conteste rezultatele licitatiei castigate de firmele Maz Truck&Bus SRL Bucuresti si SC Dunarea SA Bucuresti, care s-au asociat pentru a indeplini conditiile impuse in caietul de sarcini de operatorul local de transport, Transurb SA. Cele doua firme bucurestene au cerut cu un milion de euro mai putin decat celelalte firme participante la licitatie. In total, municipalitatea va plati pentru cele 40 de mijloace de transport cu putin peste 9 milioane de euro. "Ma bucur ca dupa un an si jumatate de tergiversari cu aceasta licitatie si in ciuda unor voci care nu doreau ca aceste autobuze sa ajunga in oras, pama la 1 iunie cele 30 de autobuze si 10 troleibuze vor circula pe strazile Galatiului", a declarat directorul Transurb SA Galati, Genica Totolici. Prin noile achizitii, se demareaza si un proiect ceva mai vechi de modernizare a transportului galatean, prin introducerea monitorizarii traficului prin GPS.

Situatia societatii devenise critica, dupa ce anul trecut au mai fost casate 55 din cele 105 de autobuze pe care le avea. Intre timp, au mai fost cumparate 20 de autobuze SH din Danemarca, dar asta nu a schimbat situatia din transportul local. Teoretic, din 2006 Transurb are aprobarea CL Galati pentru achizitionarea a 30 de autobuze si 10 troleibuze, dar tot de atunci licitatiile au fost in permanenta blocate de contestatii. Penultima licitatie, din 19.09.2007, nu a mai avut loc pentru ca pe 3 septembrie unul dintre participanti, IAC Management SRL Bucuresti, dealer de troleibuze pe curent alternativ, a contestat caietul de sarcini, pentru ca impunea achizitia de troleibuze cu motoare pe curent continuu. Cum la Galati sistemul de troleibuze si tramvaie functioneaza pe baza de curent continuu, iar acceptarea contestatiei ar fi insemnat costisitoarea schimbare a intregului sistem. Pe 21 ianuarie, dupa 5 luni de letargie, Comisia Nationala de Solutionare a Contestatiilor a respins contestatia SRL-ului din Bucuresti. A fost fixata o noua licitatie, aceasta a avut loc si pana la termenul-limita de depunere a contestatiilor nu a mai fost depusa nici o contestatie, dand unda verde achizitionarii celor 40 de mijloace de transport.

Cele mai citite

Descoperire macabră în largul coastelor Senegalului: Cel puțin 30 de cadavre în descompunere au fost găsite pe o ambarcațiune

Cel puțin 30 de cadavre în descompunere au fost găsite pe o ambarcațiune în largul coastelor Senegalului, potrivit autorităților militare, transmite bbc.com.Marina a fost...

Presa spaniolă anunță că Vinicius Junior va câștiga Balonul de Aur!

Publicația spaniolă Marca a anunțat că Vinicius Junior va câștiga Balonul de Aur 2024, devenind astfel cel mai bun fotbalist al lumii. Prestigioasa gală...

Adrian Câciu: Cea mai bună reţetă este ca deficitul să se plătească singur

Ministrul Câciu susține că jumătate din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă înseamnă deficit Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a declarat în cadrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă