Portul Galați va deveni un punct important în transportul de mărfuri între țările din Asia și statele din Europa Centrală și de Vest prin construirea unui terminal de containere care va funcționa ca o platformă intermodală, interconectând transportul feroviar cu transportul fluvial, pe Dunăre și Rhin. Proiectul de construire a terminalului, al cărui termen de execuție este trei ani, va fi implementat de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați în parteneriat cu operatorul privat SC Port Bazinul Nou SA şi în colaborare cu portul german Duisburg, cel mai mare port interior din lume. Potrivit estimărilor, terminalul de la Galaţi ar urma să fie tranzitat anual de circa 300.000 de containere, echivalentul a 5-6 milioane de tone de marfă, pe ruta Asia-Dunăre-Rhin.
S-a mai vorbit, la timpul viitor, despre astfel de proiecte, care să pună în valoare una dintre facilitățile oferite de cele trei porturi din Galați – Port Bazinul Nou, Docuri și Romportmet. Acum, lucrurile se pun în mișcare, urmând ca solicitarea de finanțare să fie depusă la Comisia Europeană până la sfârșitul anului. Cu prilejul unei vizite efectuate recent la Galați, ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, a declarat că acest proiect va fi primul pe care România îl va depune în cadrul unui apel european de proiecte care se va finaliza în luna februarie. ”Vor fi create peste 8.000 de locuri de muncă, dar modul în care va activa acest terminal de containere va duce clar la o dezvoltare foarte mare a acestei zone, pentru că este vorba de tot ce înseamnă trafic de marfă dinspre Asia spre Europa, care va trece prin această poartă de intrare către continent”, a declarat Teodorovici.