» Deciziile consiliilor locale din judetul Constanta, care au luat hotararea de a majora taxele locale (subiect dezbatut in numarul de ieri al cotidianului nostru) sunt contestate de catre agentii economici.
» Cel mai bun exemplu in acest caz este conflictul actual dintre Rompetrol si Consiliul Local Navodari.
» Firma privata contesta schimbarea zonarii pentru impozitare, din cauza careia trebuie sa plateasca de trei ori mai mult decat in prezent.
La sfarsitul anului trecut, cl navodari aproba, intr-o sedinta extraordinara din luna decembrie, o noua incadrare pe zone in vederea impozitarii. In expunerea de motive a HCL 205/2009, primarul Nicolae Matei sustinea ca schimbarea este cauzata de faptul ca "au fost introduse noi zone in intravilanul localitatii Navodari, precum si cresterea valorii de circulatie a unora dintre ele". La articolul 1 al acestei hotarari se stabilea, printre altele, ca in zona A de impozitare sa fie cuprins si DJ 226C, zona cuprinsa intre pod rutier, canal Navodari-Luminita, limita cu comuna Corbu si Marea Neagra, perimetrul cuprinzand si platforma Petromidia. Astfel, prin aceasta hotarare adoptata cu 15 voturi "pentru" si o abtinere, impozitul pe terenul detinut de Rompetrol s-a triplat, ajungand la aproximativ 8 miliarde de lei.
Prin dosarul 4502/118/2009 inregistrat la Tribunalul Constanta, Rompetrol cere anularea HCL 205/2009 sustinand, in dosarul depus, printre altele ca "in cazul in care la nivelul unitatii administrativ-teritoriale se impun modificari ale delimitarii zonelor, consiliile locale pot adopta hotarari in acest sens numai in cursul lunii mai pentru anul fiscal urmator. Neadoptarea de modificari ale delimitarii zonelor in cursul lunii mai corespunde optiunii CL respective de mentinere a delimitarii existente a zonelor pentru anul fiscal urmator". Avocatii Rompetrol sustin ca CL Navodari nu detine niciun fel de documentatie care sa poata justifica schimbarea zonarii existente.
"Pentru 2010 oricum nu scapa"
Nicolae Matei sustine ca si daca aceasta hotarare ar fi anulata, societatea nu ar fi avantajata cu nimic deoarece ar exista o alta HCL, neaplicata de fostul Executiv, care prevede un nivel aproximativ egal al taxelor. Adica, Rompetrol ar trebui sa plateasca pentru terenul care reprezinta, conform primarului Navodariului, 15% din intravilanul orasului, tot 8 miliarde de lei. "Pentru 400 si ceva de hectare, ei aveau pretentia sa plateasca doar 2,6 miliarde de lei", sustine Matei. "Alti agenti economici, de talie mult mai mica, se implica serios in viata sociala a localitatilor unde-si desfasooara activitatea si sustin cluburi sportive, se implica in constructia de locuinte, s.a.m.d. Pentru 2010 oricum nu scapa". Edilul-sef al Navodariului nu uita, totodata, sa atraga atentia ca va comanda si niste studii de mediu privind gradul de poluare a orasului, in special cu aromate.
O noua zonare a Navodariului
La ultima sedinta de consiliu, desfasurata zilele trecute, alesii locali navodareni au aprobat un nou proiect de hotarare vizand incadrarea pe zone a teritoriului administrativ al localitatii Navodari in vederea impozitarii, in care se prevad si zonarii din HCL 205/2008. De data aceasta, la expunerea de motive a primarului se specifica si faptul ca, in conformitate cu Codul fiscal, "consiliile locale pot adopta hotarari in acest sens numai in cursul lunii mai pentru anul fiscal urmator".