Incepand cu seara de sambata, 7 octombrie, spectatorii televiziunii nationale au putut vedea spoturile de debut ale campaniei de promovare a marelui eveniment de anul viitor, „Sibiu 2007 Ð Capitala Culturala Europeana”. Dificila sarcina de comunicare a proiectului si de promovare a acestuia pe canalele media a fost incredintata agentiei de publicitate Gav/Scholz & Friends, avandu-l ca director general pe Lucian Georgescu. Conceptul intregii campanii este „Normal. Sibiu”, care spune totul, fiind vorba de definirea culturii: darul pe care orasul il aduce anul viitor lumii intregi, ca un spatiu al normalitatii. Headline-ul campaniei, „Tanar din 1191”, la randul lui foarte sugestiv, este un aparent oximoron, care pune accentul pe starea de tinerete si de dinamism ce trebuie sa caracterizeze orasul.
Nu este decat inceputul unei campanii care va dura timp de 10 luni. Din data de 20 octombrie, primul spot va incepe sa ruleze pe trei mari retele de televiziune europene: Euronews (emisiunile „Agenda” si „Le Mag”), National Geographic si Travel Channel, partenerii internationali ai campaniei. In ce priveste partenerii locali, respectiv TVR si SRR, dupa cum a declarat dl Lucian Georgescu, nu este vorba de un monopol al acestora, colaborarea ramane deschisa cu orice partener media, fiind vorba de o strategie de interes national.
Dupa cum a declarat acelasi Lucian Georgescu, in intalnirea pe care a avut-o sambata dimineata cu presa, in sala de sedinte a Primariei Sibiu, alaturi de dl primar Klaus Werner Johannis si de dl Sergiu Nistor, comisarul MCC pentru proiectul „Sibiu CCE-2007”, este vorba de o campanie fashion, cu elemente in vizualuri, dupa cum se va vedea, de lifestyle. Targetul vizeaza, in extern, atingerea a 50 de milioane de indivizi din spatiul european, iar intern, 75% din populatia urbana a Romaniei.
Ultimele informatii legate de stadiul pregatirilor pentru 2007: dupa cum a declarat dl Johannis, pana acum s-au cheltuit peste 100 de milioane de euro, fara a pune la socoteala aeroportul. 170 de santiere au fost sau sunt deschise in Sibiu in aceasta perioada.
Anul viitor vor fi, in medie, trei lucruri importante de ordin cultural pe zi! Finantarea publica totala a calendarului cultural este de 32,9 milioane RON, dintre care MCC suporta 14,7 mil, plus 3,5 mil. in anul 2006. Dl primar Johannis ne-a spus ca „exista o probabilitate foarte mica ca Papa sa vina la Sibiu”.