Cel mai asteptat eveniment autohton de pe piata de automobile din Romania a debutat ieri cu prima zi, care a fost numai pentru presa. SIAB 2005 este, din pacate, sub asteptarile multora. Anii ce au trecut de la organizarea primului salon nu au avut parca nici un rol in experienta unui astfel de eveniment. Orgoliile sau neintelegerile de afaceri au privat si de aceasta data publicul de prezenta multor marci importante, toate parte din TiriacAuto, zece la numar, printre care enumeram doar Mercedes, Chrysler, Land Rover, Jaguar, Ford etc. Acestia sunt deci marii absenti, lucru care nu a putut fi inlocuit nici de expozitia privata a grupului respectiv, tinuta separat in urma cu doua saptamani. SIAB 2005 nu are nimic din farmecul unei expozitii occidentale. Standurile sunt banale, cu unele mici exceptii, organizarea lasa de dorit, accesul cu masina se face prin gropile de la Romaero, halele vechi lasa apa de ploaie sa curga peste masini, expozantii stau destul de haotic, fiind amestecate pe alocuri masini cu subansamble, afara sunt utilitare, corturi cu masini tunate, nimic nu e luat parca in serios. Din pacate, cam asta e imaginea generala a salonului de anul acesta, parerea fiind una cat se poate de obiectiva. Ieri a avut loc inaugurarea, in prezenta primului-ministru Tariceanu si a mai multor invitati de onoare, printre care reprezentantul casei Italdesign – Giugiaro Group, Fabrizio Giugiaro. Celebrul designer a ales Bucurestiul pentru a efectua prima sa vizita oficiala in regiunea balcanica. Ca modele exclusiviste si-au facut loc un impozant Rolls-Royce in valoare de peste zece miliarde lei vechi, Bentley, doua Lamborghini, un stand Aston Martin cu modele incredibile, dar jalnic amplasat, un concept interesant la Renault denumit „Zoe” si un monopost de Formula 1, Porsche Carrera GT si Cayman, si alte cateva asemenea „aparitii” rare. Noutati vin de la Renault, prin noul model Clio III, Volvo prin C70, un coupe din gama superioara, Toyota prin AYGO, Nissan prin Micra C+C, fiecare importator incercand sa prezinte cum stie mai bine modelele de volum sau noutatile absolute in Romania. Citro‘n are un stand impunator, aducand pentru prima data la noi modelele C1 si C6. Fiat prezinta Croma si noul Punto, iar Dacia se lauda cu ultima motorizare disponibila pe Logan, si anume 1.5 dCi. Daewoo Romania anul acesta nu mai expune, situatia fabricii fiind incerta. In schimb, la standul GM este Chevrolet, versiunea europeana a Daewoo Coreea. Pentru cei interesati sa si cumpere, nu numai sa priveasca, importatorii au pregatit oferte interesante, cu reduceri de preturi sau echipamente gratuite pentru automobile, dar si accesorii. Se asteapta ca si anul acesta sa se vanda majoritatea modelelor expuse din cele destinate comercializarii.