23.9 C
București
sâmbătă, 29 iunie 2024
AcasăSpecial"Să respiri confortul"

“Să respiri confortul”

Fie că eşti la volan de câteva ore, fie că te joci cu butoanele de pe consola centrală, contează să te simţi confortabil, a fost scopul urmărit de Oliver Heilmer.

RL: Cât de important este designul interior la o maşină care este dorită de obicei pentru performanţele sale tehnice?

Oliver Heilmer: Designul interior este extrem de important pentru o maşină orientată spre şo-fer, pentru că atunci când te sui pentru prima dată în ea totul tre–buie să-ţi fie la îndemână, ca
şi când ai condus-o deja de 20 de ani.

În plus, noi lucrăm încă din cele mai timpurii etape îm-preu-nă cu şoferii de teste, pentru a ne asigura că toate elementele interiorului sunt potrivite pentru condus sportiv, confortabil şi în siguranţă.

 

RL: Cum aţi reuşit să echilibraţi eleganţa cu utilitatea în noul Seria 5? Ce a fost mai important atunci când aţi desenat interiorul?

O.H.: Noi avem anumite cerinţe clare în privinţa spaţiilor de stocare, pe care trebuie să le luăm în considerare încă de la început. Poate părea surprinzător, dar noi la design dorim cât mai mult spaţiu de stocare şi insistăm asupra acestui aspect pe parcursul procesului de dezvoltare a interiorului. Asta se vede în habitaclul noului BMW Seria 5, chiar dacă eleganţa a rămas, evident, pe primul loc.

 

RL: Cât de important este cuvântul designerului în alegerea materialelor de la interior?

O.H.: Avem departamente specializate în materiale, unde se verifică atât calitatea lor tactilă, cât şi durabilitatea. Atenţia la aceste detalii duce uneori la rezultate amuzante, căci o nuanţă care pare bej în lumina normală va bate către verde într-o altă lumină şi nu va mai corespunde scopului dorit. Cel mai important lucru este ca materialele să dureze pe întregul ciclu de utilizare a maşinii, să arate ca noi deşi a trecut destul timp.

 

RL: Care este cel mai important sentiment pe care aţi dorit să-l comunicaţi prin interiorul noului Seria 5?

O.H.: Principala ambiţie a mea a fost să respiri confortul. Să te simţi confortabil indiferent ce faci, indiferent că eşti la volan de două ore sau că te joci cu butoanele de pe consola centrală. Prin acest design am încercat să găsesc o formă care să combine sportivitatea, pe de o parte, confortul şi eleganţa pe de altă parte. N-am vrut să existe nicio bavură care să-ţi strice bucuria de a conduce această maşină. S-ar vedea imediat, de altfel…

 

Muzica din spatele Seriei 5

RL: Care sunt principalele surse de inspiraţie pentru dumneavoastră? De unde
vă trageţi seva?

O.H.: Sunt multe surse. Una dintre cele mai importante este istoria Seriei 5, dar şi actuala Serie 7. Pe de altă parte, m-am inspirat şi din Salonul de Mobilă de la Milano, unde am găsit multe idei interesante de util-iz-a-re a materialelor textile, dar şi detalii funcţionale; apoi industria modei, care este mult mai dinamică decât cea a automobilelor.

Toate aceste lucruri le filtrezi apoi ca designer în propria minte şi te apuci de lucru. Iar când lucrez, ascult muzică, aceasta jucând un rol cel puţin la fel de important. Fiecare designer are muzica sa preferată – unii ascultă hard rock…

 

RL: Interesant. Care a fost muzica din spatele interiorului noului BMW Seria 5?

O.H.: Eu am preferat să ascult muzică ambientală, una care să nu fie nici prea lentă, dar nici stresantă. Diferă şi în funcţie de detaliile la care lucrezi…

 

RL: Deci atunci când aţi desenat volanul aţi ales heavy metal?

O.H.: O, nu (râde). Dar ar fi fost o alegere interesantă, provocatoare. Pentru un roadster, probabil ar fi mai potrivită, da.

 

RL: Ce vă place cel mai mult la un BMW?

O.H.: Îmi place cel mai mult sentimentul pe care îl ai atunci când te arunci cu el în viraje. Am de exemplu o maşină de la BMW care are Active Steering. Am fost nevoit la un moment dat să conduc maşina cumnatei mele care nu are aşa ceva şi am rămas uluit să văd de cât spaţiu avea acea maşină nevoie să vireze pentru a parca. M-am obişnuit atât de mult cu agilitatea dată de BMW încât a devenit un mod de viaţă.

 

RL: Iar modelul de BMW preferat?

O.H.: Maşina preferată de la BMW este, bineînţeles, BMW M3. A-i desena interiorul e ţinta mea pe termen lung.  

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă