15.6 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecial"Romania nu gusta cianura"

„Romania nu gusta cianura”

Sub sloganul "Romania nu gusta cianura", mai multe organizatii neguvernamentale incearca sa convinga parlamentarii sa voteze o lege organica prin care sa fie interzisa folosirea cianurilor in industria miniera. Initiativa are sustinerea deplina din partea a patru partide politice, insa nu a fost aprobata, din cauza numarului insuficient de senatori prezenti la vot. Proiectul va ajunge in cele din urma la Camera Deputatilor.
Coalitia "Romania fara cianura" reuneste cel putin 20 de ONG-uri specializate pe probleme de ecologie. Principalele orase in care se desfasoara campania sunt Cluj-Napoca, Miercurea Ciuc si Bucuresti. "Acest proiect trebuie sa constituie o luare de pozitie a Romaniei, o luare de pozitie de principiu: afara cu cianurile din Romania", a punctat ieri senatorul Kovacs Peter Ekstein, care a sustinut de la bun inceput initiativa societatii civile, impreuna cu Gheorghe Funar si Vasile Dancu.
"Mineritul cu cianuri este una dintre cele mai murdare metode", a mai subliniat si Dan Craioveanu, unul dintre reprezentantii coalitiei formate de ONG-uri. Cei interesati sa sustina proiectul pot vota pe site-ul www.faracianura.ro. Primul care a spus nu cianurilor a fost solistul formatiei rock Luna Amara, Mihnea Blidariu.
Peste 20 de ONG-uri sustin o initiativa legislativa de interzicere a folosirii cianurii in exploatarile miniere din Romania

Cele mai citite

Companiile de stat din România au înregistrat o scădere semnificativă a profiturilor în prima jumătate a anului

Companiile de stat din România, aproximativ 200 de firme majore controlate de Guvern, au raportat un rezultat brut de 7,92 miliarde lei în primele...

Lecția fiordurilor pentru drumurile din România

Norvegia a găsit soluția pentru reducerea accidentelor rutiere O analiză a proinfrastructura.ro arată că, între Oslo și Bergen, primele două orașe ale Norvegiei, există un...

Compania care a primit premiul pentru „brand românesc de tradiție și încredere“

Compania românească „Plafar“ a câștigat premiul pentru „brand românesc de tradiție și încredere“ la Gala Excelență în Business. „Companii Românești cu tradiție. Plafar a câștigat premiul...
Ultima oră
Pe aceeași temă