De câţiva ani organizatorii Festivalului Internaţional de Film de la Cannes se străduiesc să şi-i apropie pe americani prin programarea în deschiderea festivalului (o dată la doi ani, cam asta ar fi frecvenţa!) şi a unor producţii americane… considerate „de masă” în comparaţie cu alte filme care sunt oferite pe Croazetă. De exemplu, în 2005 festivalul a fost deschis de pelicula „Lemming”, un thriller psihologic intens, cu Charlotte Rampling şi Charlotte Gainsbourg în rolurile principale. Un an mai târziu, „Codul lui Da Vinci/The Da Vinci Code” era pelicula din seara deschiderii, peliculă care în ciuda succesului cărţii – dar şi a celor doi actori din rolurile principale, Tom Hanks şi Audrey Tautou, – nu a fost primită bine nici de critici, nici de alte personaje prezente la Cannes. Anul trecut, filmul de animaţie „Up”, prezentat în 3D, a deschis festivalul, iar asta mi-a plăcut. Pentru prima dată organizatorii sărbătorii filmului de pe Croazetă dădeau de înţeles că sunt deschişi către ceva nou!
„Robin Hood”-ul lui Ridley Scott însă nu avea ce căuta anul acesta în capul programului cu proiecţii de la Cannes. Nu am avut plăcerea de a viziona pelicula pe riviera franceză, însă am avut parte tot de un public pretenţios în mica sală a unui cinematograf vienez. Cert este că plecasem către cinematograf la scurt timp după ce citisem cronica pe care Irina-Margareta Nistor mi-o trimisese pe e-mail de la Cannes (cronica este disponibilă exclusiv online, pentru că în numărul de faţă al Suplimentului am preferat să oferim o altă corespondenţă… despre cum este Cannes-ul de anul acesta; detalii în pagina 6). Deci, ştiam că trebuie să mă aştept la un simplu film de acţiune. Deşi cele două ore şi 20 de minute ale peliculei s-au scurs destul de repede (faţă de aceeaşi durată a lui „Gainsbourg (Vie héroïque)” – care nu m-a plictisit, dar a fost un film prea dens şi prea lung; din păcate el nu va rula prea curând în cinematografele româneşti), filmul nu impresionează.
Russell Crowe este un bărbat fatal, dar rolul pe care-l face nu este deloc convingător, sau, cel puţin nu la fel de convingător precum a fost în „Gladiatorul” (regizat tot de Ridley Scott şi premiat cu cinci Oscaruri). Cate Blanchett se mulează perfect pe rolul său, dar tot mai bine îi stătea în hainele Reginei Elisabeta din cele două pelicule „Elizabeth” şi „Elizabeth: The Golden Age”. Unul dintre puţinele merite ale filmului este că aduce în atenţia publicului legenda „naşterii” lui Robin Hood, legendă care nu a fost prezentată până acum. În afară de asta filmul are câteva scene amuzante, unde sala a râs în hohote… şi merită văzut pentru că este pur şi simplu relaxant.