În ultimii 13 ani, în România au avut loc tot mai multe accidente în care au fost implicate elicoptere civile. Ultimul s-a petrecut în cursul zilei de sâmbătă, când un girocopter s-a prăbușit la ieșirea din Odorheiu Secuiesc spre Lupeni. Șeful Centrului Operațional al ISU Harghita, col. Ovidiu Dudu, a declarat că pilotul, în vârstă de 39 de ani, și-a pierdut viața, conform Agerpres.
Astfel, pe 29 iulie 2013, un elicopter aparținând omului de afaceri Sorin Țerbea s-a prăbușit în lacul din localitatea Tăureni, județul Mureș, având la bord 6 persoane. Dintre acestea, 5 persoane au decedat.
La 26 aprilie 2012, un elicopter civil cu opt persoane la bord, s-a prăbușit în localitatea Ostrov, județul Tulcea. Cinci persoane au murit și trei au fost rănite. Elicopterul era de producție sovietică și efectua un zbor între Republica Moldova și Turcia, iar o echipă de procurori a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a preluat ancheta.
Un elicopter tip aero-taxi s-a prăbușit la 4 octombrie 2010, în apropiere de localitatea Maliuc din Delta Dunării. Niciuna dintre cele trei persoane aflate la bordul acestuia, printre care și omul de afaceri Emanuel Dobronăuțeanu, nu a fost rănită. Potrivit prim procurorului Ion Scutelnicu „la decolare, elicopterul s-a ridicat doi metri de la sol, a căzut și a luat foc…”.
În dimineața zilei de 19 octombrie 2007, un alt elicopter proprietate privată s-a prăbușit la granița dintre județele Ialomița și Brăila, între localitățile Giurgești și Bercești. Elicopterul s-a prăbușit din cauza condițiilor meteo nefavorabile (ceață), iar cele două persoane aflate la bordul său au decedat în urma impactului. Aparatul a luat foc în momentul prăbușirii.
La 7 iunie 2006, un elicopter s-a prăbușit în localitatea gălățeană Vârlezi, de la o înălțime de 40 de metri. Aparatul nu a mai răspuns comenzilor date de pilot și în doar câteva minute s-a prăbușit. Imediat după ce pilotul a reușit să se strecoare din cabină, elicopterul a luat foc.
Un elicopter al unei societăți de aviație utilitară din Petroșani s-a prăbușit, la 18 februarie 2005, în zona Polatiște, la granița dintre județele Hunedoara și Gorj, la 15 minute după decolare. Elicopterul MI2, de producție rusească, era închiriat de o societate din Petroșani pentru activități de aviație utilitară de la o firmă din Republica Moldova. Două persoane, un paznic de vânătoare și mecanicul de zbor, și-au pierdut viața. Pilotul elicopterului și un angajat al Ocolului Silvic Petroșani au fost grav răniți.
În noaptea de 23 spre 24 iulie 2002, un elicopter civil de producție rusească model K 26, care patrula deasupra conductelor de transport al produselor petrolifere aparținând Petrotrans, s-a prăbușit la scurt timp după decolarea de pe aerodromul din Strejnic, din cauza defectării unui motor.
În urma impactului cu solul, mecanicul de bord și-a pierdut viața, iar pilotul elicopterului și un gardian public au fost răniți. Elicopterul fusese închiriat de Petrotrans de la societatea constănțeană Air Adria Tuzla și ieșise din reparații capitale cu o lună înainte. Elicopterul efectua un zbor neautorizat, potrivit anchetatorilor.