Este vremea vacantelor si, daca inca nu v-ati facut rezervari la agentiile de turism, ar trebui sa va grabiti sa prindeti oferte mai bune. Insa, inainte de a achizitiona un pachet de vacanta, cititi cu atentie sfaturile pe care vi le dau specialistii protectiei consumatorilor!
orice agentie de turism trebuie sa incheie cu turistul un contract de comercializare a pachetelor de servicii sau sa detina cataloage sau pliante, care sa contina informatii, drepturi si obligatii complete ale partilor, referitoare la pachetul de servicii oferit. Turistul trebuie sa aiba posibilitatea semnarii unui contract de asigurare facultativa care sa acopere taxele de transfer ale sale sau ale unui contract de asistenta, care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidentare sau de boala.
Preturile stabilite in contract nu pot fi modificate, cu exceptia cazului in care contractul prevede in mod explicit acest lucru, atat in vederea majorarii, cat si a reducerii, precum si modul de calcul al acestora si numai daca modificarea are loc ca urmare a variatiilor: costurilor de transport, inclusiv costul carburantului taxelor aferente serviciilor de aterizare, imbarcare/debarcare in porturi si aeroporturi si a taxelor de turist cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii contractat.
Preturile stabilite in contract nu pot fi majorate in cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecarii. In cazul in care preturile stabilite in contract sunt majorate cu peste 10% indiferent de motivele majorarii, turistul poate rezilia contractul fara nici o obligatie fata de agentie, care are obligatia de a rambursa imediat toate sumele platite de turist, inclusiv comisionul.
In cazul in care agentia este nevoita sa modifice una din prevederile esentiale ale contractului, are obligatia sa informeze turistul cu cel putin 15 zile inainte de data plecarii, iar acesta este obligat sa comunice agentiei de turism, in termen de cinci zile de la primirea instiintarii, hotararea de a accepta sau de a rezilia contractul fara plata de penalitati.
REZILIERE
» BANII, INAPOI
In cazul in care turistul reziliaza contractul conform prevederilor de mai sus sau agentia anuleaza calatoria turistica inaintea datei de plecare, turistul are dreptul: sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalenta sau superioara, propus de agentia de turism sa accepte un pachet de servicii de calitate inferioara, propus de agentia de turism, cu rambursarea imediata a diferentei de pret sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate in virtutea contractului.
» La confirmare
Contractul se intocmeste cand turistul primeste confirmarea scrisa de la agentia de turism, in cel
mult 60 de zile de la data semnarii bonului de comanda.
Rambursarea sumelor
In cazul in care solicitarea din bonul de comanda difera de continutul confirmarii calatoriei turistice sau daca aceasta confirmare nu s-a facut in termen de 60 de zile calendaristice de la data semnarii bonului de comanda, turistul are dreptul la rambursarea imediata a tuturor sumelor deja platite.