22.8 C
București
sâmbătă, 29 iunie 2024
AcasăSpecialPorsche a lansat oficial noul Cayenne în România

Porsche a lansat oficial noul Cayenne în România

Dacă la design s-a umblat mai puţin, accentul a căzut în schimb pe eficienţă, fiind oferită o reducere a consumului de până la 23% în comparaţie cu modele precedente. Potrivit companiei, noul Cayenne a fost dezvoltat după principiul”Porsche Intelligent Performance”, ceea ce se traduce prin mai multă putere cu un consum mai mic, dar şi prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu până la 26%. Noua generaţie a maşinilor sport de teren Cayenne se remarcă prin faptul că îmbină eficienţa cu sportivitatea şi agilitatea tipice mărcii Porsche.

Trei din cele cinci versiuni – Cayenne, Cayenne Diesel şi Cayenne S Hybrid au rămas sub limita de consum de zece litri/100 km conform NEDC (New European Driving Cycle). Două versiuni- Cayenne Diesel, cu 195 g/km şi Cayenne S Hybrid, cu 193 g/km, rămân de asemenea sub limita de emisii de 200 grame CO2 pe kilometru.

Noua generaţie Cayenne vine în cinci versiuni:
Cayenne– motor V6 de 3,6 litri, echipare opţională cu transmisia în opt trepte Tiptronic S, putere motor de 300 CP, reducere cu 20% a consumului până la 9,9 litri/100 km, în cazul echipării opţionale cu transmisia în opt trepte Tiptronic S, accelaraţie 0-100 km în 7,5 secunde (cu Tritonic S în 7,8 secunde), viteză maximă de 230 km/oră, emisii de CO2 de 263g/km, în cazul echipării cu Tiptonic S de 236 g/km.

Cayenne Diesel– motor V6 de 3 litri, transmisie în opt trepte Tiptronic S, 240 cai putere, acceleraţie 0-100 km/h în 7,8 secunde, viteză maximă de 218 km/h, consum scăzut cu 20% faţă de versiunile anterioare- de la 9,3 la 7,4 litri/100 km, emisii de CO2 de 195 g/km.

Cayenne S– motor V8 de 4,8 litri, transmisie în opt trepte Tiptronic S, cu o putere de 400 CP (faţă de 385 la modelul anterior), consum mai scăzut de carburant cu până la 23%, până la 10,5 litri/100 km, viteză maximă de 258 km/h, emisii CO2 de 245 g/km.

Cayenne S Hybrid– motor cu compresor V6 de trei litri, în paralel cu un motor electric; motor electric cu putere de 34 kW (47 CP) şi motor V6 supraalimentat – 333 CP. Cele două motoare generează împreună o putere maximă de 380 CP. În funcţie de condiţiile de condus, vehiculul îşi îndeplineşte funcţiile fie cu unul dintre cele două motoare, fie cu ambele. Cayenne S Hybrid poate funcţiona în modul electric fără emisii poluante până la viteze de până la 60 km/h. Cu o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in 6.5 secunde, modelul poate consuma doar 6.8 l/100 km; consum mediu de 8,2 litri/100 km, emisii CO2 de 193 g/km.

Cayenne Turbo– motor biturbo V8 de 4,8 litri, putere de 500 CP (368 kW), consum mediu de 11,5 litri/100 km conform NEDC, cu 23 % mai scăzut decât predecesorul său (14,9 litri/100 km), viteză maximă de 278 km/h, emisii de 270 g/km.

Reducerea semnificativă a consumului s-a realizat, printre altele, prin introducerea noii transmisii automate în opt trepte Tiptronic S, echipată cu funcţia Auto Start Stop- motorul este oprit automat atunci când maşina nu se poate deplasa, de exemplu când conducătorul aşteaptă la semafor sau traficul este blocat.

Inginerii Porsche s-au concentrat pe diminuarea greutăţii, o utilizare mai eficientă a aluminiului şi a materialelor speciale din plastic, şi nu numai, pentru a reduce semnificativ greutatea maşinilor, cu până la 185 kg, circa 10%, în cazul Cayenne S de exemplu, şi deci a îmbunătăţi confortul. Reducerea masivă realizată cu noul Cayenne contribuie cu 0,3 litri sau 9% din cantitatea totală de combustibil economisit. Noul management optimizat al motorului contribuie de asemenea la reducerea consumului.


Premieră mondială pentru Porsche Cayenne- primul model hibrid

Cayenne S Hybrid dispune de un motor cu şase cilindri capabil să ofere 333 de cai putere, asistat de un propulsor electric de 47 de cai şi 300 de Nm. Motorul electric funcţionează atât independent cât şi în tandem cu cel pe benzină. De exemplu în zone rezidenţiale, modelul hibrid poate să parcurgă distanţe mici cu zero emisii şi un zgomot minim la o viteză de 60km/h. Alături de unitatea de comandă, motorul electric formează modulul hibrid poziţionat între motorul pe combustibil şi transmisia în opt trepte. Folosind un motor pe şase cilindri, Cayenne S Hybrid oferă puterea şi performaţa unui motor cu opt cilindri, având însă un consum mult redus. Cu o putere totală de 380 cai putere, noul S Hybrid consumă numai 8,2 l/km şi limitează emisiile de CO2 la 193g/km. Controlul inteligent este realizat prin Hybrid Manager, care primeşte toate informaţiile legate de condus şi controlează ambele motoare pentru o economie optimă de carburant în toate condiţiile.

Cele cinci modele se vor comercializa în România cu următoarele preţuri fără TVA:
Cayenne – 50.353 euro;
Cayenne Diesel – 53.990 euro;
Cayenne S – 65.329 euro;
Cayenne S Hybrid – 70.464 euro;
Cayenne Turbo- 102.449 euro.
Porsche Romania estimează că noul Cayenne va înregistra, până la sfârşitul anului 2010, vânzări de circa 60 de unităţi. În anul 2009, au fost vândute în România 71 de maşini Porsche iar pentru anul 2010 aşteptările companiei se situează la nivelul de 85 de unităţi.

„ Având în vedere inclinaţia clientului din România către modelele generic denumite SUV, dar şi starea precară a infrastructurii rutiere de la noi, ponderea modelelor Cayenne în volumul total al vâzărilor de Porsche din Romania variază între 65-70%, faţă de 58%, ponderea de anul trecut la nivel mondial,” declară Adrian Pascu, Brand Manager Porsche Romania.

În ceea ce priveşte cele cinci versiuni ale noului model Porsche, reprezentanţii companiei estimează că cei mai mulţi clienţi se vor îndrepta spre Cayenne Diesel, care ar avea o pondere de circa 60% din totalul vânzarilor de maşini Cayenne.

„Deşi piaţa modelelor hibrid este extrem de limitată în România şi nici nu ne aşteptăm la o dezvoltare puternică a ei în viitorul apropiat, pentru modelul Cayenne S Hybrid avem deja comenzi ferme şi suntem în discuţii înaintate şi cu alţi potenţiali clienţi,” a adăugat Adrian Pascu.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă