17.6 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSpecialPiaţa de bunuri de larg consum a scăzut cu 1% la trei...

Piaţa de bunuri de larg consum a scăzut cu 1% la trei luni

Cheltuielile pentru bunuri de larg consum au scăzut cu 1% în primul trimestru, faţă de acelaşi interval din 2011, la 299 milioane de euro, sectorul IT fiind singurul în creştere, cu un plus de 3,2%, potrivit companiei de cercetare a pieţei GfK România.

Sectorul electronicelor a fost relativ stabil, cu o scădere de 0,2%. Şi pieţele foto şi electrocasnice mici s-au apropiat de performanţa din 2011, cu rate de creştere negative de 1% şi 1,3%. În schimb, electrocasnicele mari, echipamentele de birou şi telecom au dat semne mai puţin încurajatoare în primul trimestru din 2012, se arată în studiul GfK Temax.

Piaţa de IT a ajuns astfel la 101 milioane de euro, categoriile de produse care au menţinut sectorul pe creştere fiind laptopurile şi tabletele.

Pe piaţa electronicelor vânzările au totalizat 62 de milioane de euro, rezultat destul de diferit de startul puternic din T1 2011, dar condiţiile meteo nefavorabile au influenţat comportamentul consumatorului.

În cadrul sectorului de electronice s-au înregistrat rate de scădere de două cifre pentru mai toate categoriile, cu excepţia televizoarelor, a consolelor video şi a sistemelor audio. Televizoarele au crescut cu 7%, dar performanţa vânzărilor a fost asociată cu o eroziune de preţ de aproape 15%. Sistemele audio, un segment unde 7 vânzări din 10 reprezintă sisteme home cinema, au avut o rată de scădere de aproape 7%, chiar dacă preţul acestor produse a crescut cu 7%.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă