» Modernizarea caii ferate va fi finalizata la 1 septembrie 2010.
» S-a majorat pretul biletelor cu 8%, dar si timpul de calatorie va fi mai lung.
» Trenurile de calatori vor circula cu 160 km/h.
Circulatia trenurilor pe Valea Prahovei va fi ingreunata timp de trei ani din cauza lucrarilor de reabilitare a transonului de cale ferata dintre Campina si Predeal. Pe langa recenta decizie anuntata de majorare a preturilor biletelor CFR cu mai mult de 8%, calatorii se vor confrunta si cu cresterea timpului de parcurs cu cel putin 15 minute pe relatiile care strabat Valea Prahovei. Lucrarile incepute zilele trecute vor fi finalizate la 1 septembrie 2010. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori a anuntat ca mai multe trenuri vor fi anulate, iar altele vor circula doar pe distanta Bucuresti-Campina sau doar de la Brasov catre Moldova si Transilvania. Pe rutele Campina – Galati, Campina – Iasi si Bucuresti Nord – Campina vor fi introduse trenuri suplimentare.
Din cauza lucrarilor, trenurile intercity si cele rapide nu vor mai circula pe rutele Bucuresti Nord – Brasov, Bucuresti Nord – Sibiu, Brasov – Iasi si Brasov – Galati. Vor fi anulate si o serie de trenuri cu rang personal pe traseul Campina – Predeal, acestea urmand sa circule pe distantele Campina – Galati, Campina – Iasi si Bucuresti Nord – Campina.
"Valoarea totala a lucrarilor este de 214,97 milioane euro, cu o finantare de 75% de la Uniunea Europeana, diferenta fiind suportata de la bugetul de stat. Lucrarile de reabilitare vor aduce la standarde europene calea ferata Bucuresti – Brasov, parte a Coridorului IV Paneuropean", a precizat Constantin Manea, director general la Compania Nationala de Cai Ferate.
Lucrarile de reabilitare se desfasoara in etape, iar calatorii vor trebuie sa se descurce chiar daca traficul se va reduce considerabil. Circulatia nu se va inchide total, ci se lucreaza doar pe un sigur fir. Din acest motiv, nici constructorul, nici transportatorul nu vor avea obligatia sa asigure mijloace suplimentare de transport (auto), reglementarile in vigoare impunand o astfel de masura doar in cazul intreruperii totale a circulatiei pe un traseu. Operatorii de traseu (marfa, calatori si privati) vor respecta anumite conventii pentru a putea circula pe traseul ramas deschis pe un singur fir. In cazul traficului de marfa, in situatiile posibile, se vor devia aceste trasee pe rute ocolitoare.
Lucrarile de modernizare a celor 47 de kilometri de calea ferata Campina – Predeal se vor finaliza la 1 septembrie 2010, urmand ca dupa aceasta data trenurile de calatori sa poata circula cu viteze de 160 de kilometri pe ora, iar cele de marfa, cu 120 de kilometri pe ora.
In prezent, sunt in lucru studiile de prefezabilitate pentru lucrari de reabilitare la portiunea romaneasca a Coridorului IX Paneuropean, lucrarile propriu-zise urmand sa fie finalizate in 2019.
Plata suplimentului de viteza, sistata
Calatorii pe ruta Bucuresti – Constanta ar putea sa nu mai plateasca, de saptamana viitoare, suplimentul de viteza la trenurile Accelerat, Rapid si InterCity, intrucat, din cauza lucrarilor de reabilitare, o calatorie cu un tren de rang superior dureaza cat una cu un tren Personal. O astfel de decizie ar putea fi adoptata si in cazul trenurilor care circula pe ruta Bucuresti – Brasov, unde lucrarile de modernizare vor dura trei ani.
"Nu este normal ca unii calatori sa plateasca pentru Rapid un pret mai mare si sa ajunga in acelasi timp cu calatorii care vin cu Personalul. Vom avea o intalnire cu reprezentantii CFR Infrastructura si cu conducerea Ministerului Transporturilor, in care vom solicita reducerea taxei de utilizare a infrastructurii si eliminarea suplimentului de viteza pentru calatorii care folosesc trenurile
de rang superior", a declarat directorul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes.