34 C
București
duminică, 30 iunie 2024
AcasăSpecialPasajele subterane, doar cu restricţii

Pasajele subterane, doar cu restricţii

Căile de rulare care pornesc de sub Piaţa Presei Libere şi Piaţa Charles de Gaulle se vor putea construi numai respectând anumite reguli. Chiar şi aşa, ONG-urile de mediu şi unii arhitecţi cer municipalităţii renunţarea la asemenea proiecte.

 
Decizia Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice de a clasa Bulevardul Aviatorilor şi Şoseaua Kiseleff ca monumente istorice nu va avea drept efect interzicerea şantie-relor şi anularea construirii pasajelor subterane de la Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei Libere.

Împotriva acestor proiecte s-au manifestat mai multe ONG-uri de mediu care susţin că lucrările respective vor duce la distrugerea unei părţi însemnate din vegetaţie şi afectarea zonei din punct de vedere urbanistic. „Protestăm pentru că nu dorim ca acest bulevard să fie transformat într-o serie de autostrăzi urbane (…), ceea ce este inacceptabil să se întâmple într-un oraş civilizat în 2011″, a declarat Doina Vella, membră a Fundaţiei PRODOMO.

Decizia finală în ceea ce pri-veşte avizul pentru construirea celor două pasaje o va da ministrul Culturii, Kelemen Hunor, după ce Comisia Naţională a Monumentelor Istorice a decis să avizeze proiectele, însă aceasta are doar un rol consultativ. Până se va lua decizia finală în cazul celor două pasaje, ONG-urile continuă protestele şi speră să convingă autorităţile să renunţe la cele două proiecte. „Vom face o scrisoare către ministrul Udrea în care îi vom cere să nu dea avizul pentru acest proiect. Vom mai cere primăriei să se organizeze o dezbatere publică pentru cele două proiecte”, a declarat Ni-cuşor Dan, preşedintele Aso-cia-ţiei „Salvaţi Bucureştiul” şi candidat la funcţia de primar general.

Ce spun arhitecţii

Arhitecţii sunt împărţiţi în două tabere, una care este de acord cu construirea pasajelor şi alta care nu le vede utilitatea. „Ar fi necesar un pasaj dinspre DN1 spre Bulevardul Expoziţiei şi atât. Ar trebui să ne gândim foarte bine dacă are sens să încurajăm circulaţia pe Bd. Aviatorilor şi Şos. Kiseleff. Maşinile ar trebui să nu traverseze centrul oraşului, ci să circule pe centură. Pasajele nu vor face altceva decât să încurajeze circulaţia în zona centrală”, susţine arhitectul Dan Marin. Acesta mai precizează că cele două pasaje se vor putea construi respectând anumite restricţii, cum ar fi interdicţia de a se tăia vegetaţia de pe Şos. Kiseleff şi distrugerea a numai un sfert din cea de pe Bd. Aviatorilor.

Ordinul Arhitecţilor din România a cerut şi a obţinut clasarea celor două artere de circulaţie datorită valorii unice pe care acestea o au. Primarul Oprescu a declarat că nu este de acord cu clasarea întrucât nu ar mai putea schimba nici o ţeavă în caz de avarie.

Pe de altă parte, sunt şi arhitecţi care susţin construirea pasajelor. „Vom face rampele de coborâre în pasaj în aşa fel încât să nu fie afectată imaginea bulevardului. Acest pasaj este necesar deoarece, în curând, va fi finalizată autostrada Bucureşti-Braşov, iar cei care doresc să ajungă în sudul oraşului nu vor avea pe unde merge, decât prin Aviaţiei, apoi pe Bd. Aviatorilor şi de acolo pe Calea Victoriei, Magheru, Ştefan cel Mare sau Buzeşti-Berzei”, a declarat arhitectul Dorin Ştefan.

Traseele pasajelor

Pasajul de la Piaţa Presei Libere va începe pe DN1, în dreptul Fântânii Mioriţa, va trece pe sub Piaţa Presei, unde se va bifurca, şi va avea două ieşiri, una pe Bd. Expoziţiei şi alta pe Şoseaua Kiseleff. Circulaţia se va face doar pe un singur sens, pe direcţia DN1-Kiseleff. Traseul Pasajului Charles de Gaulle a fost schimbat şi nu va mai fi pe mijlocul Bd. Aviatorilor, ci pe margine, pe fiecare sens urmând să fie construit câte un tunel. Pasajul va începe după statuia Aviatorilor, va subtraversa Piaţa Charles de Gaulle şi va iesi la suprafaţă pe Bulevardul  Aviatorilor.  Text Box:  

Cele mai citite

Predoiu, scos nevinovat de Ciolacu pentru blatul liderilor PSD – PNL. Așa-i în fotbal!

Ilustrație: Marian Avramescu Ministrul Afacerilor Interne dintre Partidul Social Democrat (PSD) și Partidul Național Liberal (PNL), Cătălin Predoiu, a fost public cruțat de la...

Aeroportul Otopeni – amendă de 10.000 de lei, din cauza temperaturilor ridicate

Aeroportul Internaţional Henri Coandă a fost amendat cu 10.000 de lei de către inspectorii Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), din cauza temperaturii ambientale...

Cum va putea fi schimbat Joe Biden de către democrați?

În luna august are loc Convenția democraților, la care se va reinvesti Joe Biden sau va fi schimbat. “El nu va fi nominalizat oficial până...
Ultima oră
Pe aceeași temă