„Chiar şi în circumstanţe excepţionale, drepturile pasagerilor din Uniunea Europeană continuă să se aplice, iar călătorii se pot folosi de acestea”, a precizat vicepreşedintele CE, comisarul pentru Transporturi Siim Kallas, citat de Mediafax.
El a aminitit că în afara informaţiilor despre evoluţia situaţiei, companiile aeriene sunt obligate să ofere băuturi, mâncare şi servicii corespunzătoare, spre exemplu cazare în astfel de situaţii.
Pasagerii au dreptul să-şi amâne călătoria sau să ceară rambursarea integrală a biletului de avion.
„În privinţa amânării, pot face acest lucru numai într-un termen de 30 de zile de la data iniţială a zborului şi spre aceeaşi destinaţie. Această amânare este valabilă de asemenea la zborul retur”, a anunţat purtătoarea de cuvânt a companiei britanice low-cost easyJet, Clotilde Huet.
Un purtător de cuvânt al companiei Air France precizează la rândul său că rambursarea este aplicată deşi clientul nu a optat pentru o asigurare specială.
„Aceasta este reglementarea europeană care se aplică. Cu alte cuvinte, există o rambursare deşi clientul nu a plătit o asigurare”, confirmă Huet.
Asigurarea se aplică în cazuri speciale, când un pasager, din motive personale, precum un accident de maşină sau fracturarea unui picior, nu poate să călătorească cu avionul, potrivit purtătoarei de cuvânt a companiei easyJet.
În schimb, pasagerii nu au dreptul să solicite compensaţii financiare suplimentare, ca în cazul întârzierilor şi anulărilor care intră în răspunderea companiilor aeriene.
Legislaţia europeană a fost adoptată în februarie 2004, intrând în vigoare anul viitor.