Se apropie testele naţionale şi examenul de bacalaureat, iar o pălărie care să îi ajute pe elevi să înveţe mai repede ar fi binevenită. Din păcate, dispozitivul la care lucrează cercetătorii de la Universitatea Vanderbilt este doar în stadiul testelor preliminarii şi de el se vor bucura doar generaţiile următoare.
Cortexul frontal median este principala zonă a creierului responsabilă pentru raţionamente abstracte, concentrare sau exprimare, funcţii care stau la baza procesului de învăţare. Aceasta parte a creierului este şi zona pe care doresc să o stimuleze cercetătorii de la Universitatea Vanderbilt, relateazăMedical Daily.
Uneori nu poţi opri nişte fiinţe curioase să aplice puţină electricitate creierului uman. Aşa sunt şi Robert Reinhart şi Geoffrey Woodman de la Universitatea Vanderbilt care au folositcurenţi electrici de intensitate mică pentru a modifica reacţiile participanţilor la experiment. Acestora li s-a cerut să poarte pe cap o cască legată la un circuit electric, în timp ce potriveaubutoanele şi culorile dintr-un joc video.
Participanţii la cercetare au fostîmpărţiţi în trei grupe. Cei din prima grupă au „primit” curent electric prin intermediul anodului, iar cei din a doua grupă prin catod. Subiecţii din a treia grupă nu au fost conectaţi la sursa de curent electric, dar dispozitivul i-a făcut şi pe aceştia să simtă o uşoară senzaţie de mâncărime. Oamenii de ştiinţă au măsurat viteza cu care subiecţii şi-au corectat propriile greşeli.
Cercetătorii au observat că cei care au fost conectaţi la anod timp de 20 de minute aureacţionat mai repede la propriile erori. Îmbunătăţirea a fost vizibilă doar pentru savanţi, participanţii la studiu nu au raportat nicio modificare a modului în care au răspuns la teste.
Primele rezultate par să le dea speranţe savanţilor şi s-ar putea ca în câţiva ani să ne punem pe cap o pălărie şi săînvăţăm mai repede, dar până atunci nu încercaţi acasă cele descrise în acest articol.