Facebook a ajuns la opt milioane de conturi în România, potrivit unei analize realizată la jumătatea lunii martie de serviciul de monitorizare Facebrands. Numărul utilizatorilor a crescut cu 5% de la începutul anului, o tendință similară înregistrându-se și în ceea ce privește paginile românești de Facebook, care au crescut numeric cu 3,4%.
În prezent, există 27.700 de pagini online create prin intermediul rețelei de socializare. Facebook continuă să aibă succes în România, având în vedere faptul că și anul trecut tot mai mulți români și-au deschis un cont pe Facebook, se arată într-un comunicat al Facebrand.ro și Facebrands Pro, serviciile de monitorizare și analiză a activității, perfomanței și rezultatelor pe Facebook în România.
„În tot anul 2014, creșterea acestei cifre a fost de 8,57%, ajungând la 7.600.000 la începutul lui 2015. Dacă se păstrează același ritm și în următoarele luni, și nu văd nici un motiv pentru care nu s-ar păstra, 2015 ar putea fi un an cu o creștere mai mare decât 2014 a numărului total de utilizatori de Facebook din România ”, a declarat Ionuț Oprea, managing partner Facebrands.
Capitala are în continuare cei mai mulți utilizatori ai rețelei de socializare Facebook, peste 1,6 milioane, o cifră ce reprezintă aproape un sfert din numărul de conturi de utilizator din România. Cluj-Napoca, Iași, Timișoara și Constanța au fiecare peste 200.000 de conturi de utilizatori, în schimb a crescut numărul de orașe care au peste 100.000 de conturi de utilizatori de Facebook (Craiova, Brasov, Galați, Ploiești, Oradea, Arad, Bacău, Pitești, Sibiu), la lista acestora adăugându-se și orașul Buzău.
Cele mai multe pagini românești de Facebook sunt în categoriile Afaceri locale (2993), Artă și Cultură (1.718), Sănătate & îngrjijire personală (1.539), Magazine online (1.565) , Cântăreți și trupe (1.336) și Bloguri (1.216). Serviciile Facebrands.ro și Facebrands PRO, serviciile care au realizat această monitorizare, oferă o imagine completă asupra activităților de marketing și comunicare pe Facebook în orice categorie sau industrie, majoritatea agențiilor și clienților care obțin rezultate pe Facebook folosind serviciul Facebrands PRO pentru măsurare și benchmarking.