» Lucrarile de constructie vor incepe in termen de o luna si se vor finaliza in doi ani.
» Traficul pe actuala sosea de centura este dublu fata de capacitatea proiectata initial.
» Centura rutiera din zona de nord a municipiului Bucuresti va costa 124 de milioane de lei.
Lucrarile de constructie la primele doua tronsoane ale noii sosele de centura a Bucurestiului vor incepe in termen de o luna, a anuntat ieri ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. soseaua de centura a Capitalei va fi largita la patru benzi de circulatie pentru a face fata traficului intens pentru care cele doua benzi existente sunt insuficiente.
"Centura Capitalei va fi gata in termen de doi ani", a precizat Orban. El a adaugat ca soseaua de centura a Bucurestiului va face legatura dintre autostrazile Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta. Autoritatile doresc ca aceasta sosea sa devina un drum national cu patru benzi de circulatie. Capitala va fi inconjurata de un nou inel de circulatie. Acesta va dubla capacitatea actualei sosele de centura a Bucurestiului.
Ministrul Transporturilor nu a dorit sa mentioneze care va fi valoarea totala a investitiei pentru drumul expres care urmeaza sa fie realizat.
Centura rutiera in zona de nord a municipiului Bucuresti va costa 123,5 milioane de lei, centura rutiera a municipiului Bucuresti cu pasaj superior peste calea ferata, la Otopeni – 15 milioane lei, in timp ce investitiile pentru completarea centurii rutiere a municipiului Bucuresti prin construirea sectorului cuprins intre DN7 si DN1A, cu patru benzi, vor fi de 17 milioane de lei. Evolutia traficului pe sectoarele din zona de nord a centurii municipiului Bucuresti a inregistrat o crestere accelerata, sensibil mai mare decat pe restul retelei rutiere. Se considera ca astfel de cresteri se vor inregistra intr-un timp relativ scurt pe intreaga centura rutiera a Capitalei, urmare a depasirii capacitatii de absorbtie a traficului rutier pe arterele interioare ale municipiului si a redistribuirii acestuia pe trasee auxiliare.
soseaua de centura a municipiului Bucuresti este artera care leaga toate drumurile care penetreaza orasul si, in contextul cresterii in ritm accelerat a densitatii traficului pe aceste sectoare, precum si al dezvoltarii zonelor periurbane ale Capitalei, modernizarea acesteia a devenit o necesitate. Zilnic, fluxul de autovehicule inregistrat pe acest drum este dublu fata de capacitatea proiectata initial, ceea ce conduce la blocaje numeroase.
» Fluidizare
"Cand se va da in folosinta uzina Ford, 125-175 de camioane vor pleca zilnic din Craiova cu destinatia portul Constanta", a precizat Orban. Acesta a adaugat ca atat viitorul drum expres Craiova-Pitesti, cat si soseaua de centura a Capitalei vor ajuta la fluidizarea traficului care se va crea in si dinspre uzina Ford. "Pana cand va incepe productia la Ford, vom fi si noi gata cu drumul expres. Cererile Ford privind infrastructura de transport sunt in concordanta si cu nevoile noastre", a adaugat Orban.